Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej alla! Har en häst som mycket sällan slickar på sin saltsten. Han går normalt arb 6 - 7 dgr / v. Tänker de gånger när han är svettig...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: carre10
·
Foder & Strö Varför ska man inte ge linfrö till avelsstona(när dom är dräktiga) och till växande unghästar?Har läst det någonstans men kommer inte...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: Magic
·
E
Foder & Strö Hejhej allihopa. Jag har en fråga. En D-ponny fick tidigare: 3 l korn 0.5 l betfor 6 kg ensilage och vitaminer / dag Nu får...
Svar
5
· Visningar
732
Senast: Ebbs
·
A
Foder & Strö Har ett halvblodsto (med mkt fullblod i) som är väldigt pigg ,aningen het men utan att just det är ngt problem tidigare men som nu...
2
Svar
20
· Visningar
1 705
Senast: spindel_17
·
R
Foder & Strö Ja jag är då medryttare på en Irish Cob som väger ca 600 kg (145cm). hennes ägare har bestämt att ta bort HestaMixen hon ätit nu ett tag...
Svar
18
· Visningar
2 080
Senast: marti130
·
E
Foder & Strö har använt mig av två olika foderstats program och blir inte så smart av det snarare dummare fattar precis noll och ingenting:( e det...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Amk
·
Foder & Strö Har en kompis som äger ett fullblodsto. Hon rider den ganska hårt och ger den lite mat, enligt mig. Hästen får bara kraftfoder 1 gång om...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: et_flickan
·
R
Foder & Strö Mitt sto som tävlar i hoppning och rids i princip varje dag är väldigt lättfödd. Problemet är att hon har några kilo för mycket och...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: Masse
·
P
Foder & Strö hej! Måste man analysera höt för att få en korekt foderstat? Måste man analysera höt varje gång det kommer nåt hö? Hör gör ni...
Svar
13
· Visningar
1 356
Senast: Trissa
·
C
Foder & Strö Jag ger min häst ca. 9 kg analyserat hö och ca. 1 kg KRAFFT, 1,5 kg havre per dag, men jag undrar varför man ger kraftfoder...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vad kan man ge in gammal hingst som bara betäcker för hemmabruk nu för tiden?Han har fri tillgång på bra hö, men är för upptagen för att...
Svar
19
· Visningar
1 436
Senast: Barabia
·
Foder & Strö Vad kan man ge en stoor häst på 174 och grov med fång för foder? Har analyserat hösilage, men hur mkt smb.rp/MJ kan man ge?han är ju...
Svar
15
· Visningar
1 954
Senast: ameo
·
Foder & Strö Har ni sett någon skillnad på betforn ? Vår betfor som vi har nu är väldigt mörk och smala långa betor, ser ganska äcklig ut när den är...
2
Svar
38
· Visningar
3 286
Foder & Strö Nu behöver jag lite hjälp från er foderkunniga här på buke. Jag har en D-ponnyvalack hemma, nitton år. Han är helt frisk och tränas runt...
Svar
9
· Visningar
812
Senast: cassina
·
Foder & Strö Jag har hört att alger ska vara bra mot det mesta är det någon som har någon erfarenhet av detta? Har bla hört att nervösa hästar som...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Strajder
·
C
Foder & Strö Någon som fodrar med det? Det står att det är att kompletteringsfoder till hästar som utfodras med havre. Då ingår det alltså inget...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: kalas
·
I
Foder & Strö Ja, vad analyserar de egentligen på ett lab när man skickar in (hö)prover? Och varför får man inte veta mer än vatten, proteinhalt + ev...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Korven
·
E
Foder & Strö Har en häst som gått på oanalyserat hö (fjolårsparti) fram tills nu, och står i valet och kvalet om jag sak analysera nästa parti. Han...
Svar
10
· Visningar
885
Senast: ponytails
·
C
Foder & Strö Finns det någon som har provat denna ört blandning från Dodson & horell? Jag eller min häst rättare sagt får den sen 5 dagar tillbaka...
Svar
6
· Visningar
1 364
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Jag fordrar med hel havre - har gjort så i många år. Men i år tycker jag att havren har väldigt dålig kvalitet (pga det taskiga...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Molekyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna