Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Vad tycker ni om detta foder spontant?? Är det vettigt att ge till en oerhört lättfödd 3-åring?
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag har nu hört så mycket olika ang att ge hästar hel eller krossad korn. Vissa säger att man absolut inte ska ge hel korn då...
Svar
19
· Visningar
4 185
Senast: hillevie
·
T
Foder & Strö Hej allihopa! Hoppas verkligen någon kan ge några tips! Fick min häst i somras(Juli) och då hade han redan som utslag på sidorna om...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Tove
·
Foder & Strö .. kan man säga något generellt om det? Det har väldigt långa klöverstrån, är ganska torrt och luktar fräscht men "örtigt" snarare än...
Svar
7
· Visningar
2 129
Senast: Tabitha
·
G
Foder & Strö Ja Jag har ju en 3½ åring som ska föla i slutet av April..Dels behöver hon ju ett foder för att själv växa sedan ett foder för att kunna...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Gazzan
·
Foder & Strö Behöver lite tips, har hört olika. För att balen ska hålla sig så länge som möjligt (bortsett från väder och temp), ska man bara skala...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Coop
·
Foder & Strö Jag har tyvärr inte en mineralanalys för mitt hö. Funderar på om det är av stor betydelse om jag ger Krafft Blå eller Krafft Grön till...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Ja, frågan är densamma som rubriken. Var köper ni ert kraftfoder?
2
Svar
27
· Visningar
2 389
Senast: Lazio
·
C
Foder & Strö har ett fbl sto som är hopplös att hålla hullet på. Köpte henne för ett par år sedan från banan och redan då såg hon hemsk ut. Hon är...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 135
Senast: Gazzan
·
S
Foder & Strö Så här är det: Har en häst som fick fång 05, i år klarade han sig. Jag har varit jättenoga och han har knappt gått på bete - först nu...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: samtson
·
P
Foder & Strö Såg i foderbutiken att det var specialerbjudande på detta foder. Någon som har erfarenhet av det?
Svar
17
· Visningar
1 587
Senast: Taladinn
·
L
Foder & Strö Har ett sto (fölade i somras) som har svårt att hålla hullet, hon får fri tillgång till hö, och mycket hippo, betfor, lucern...är det...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: cardett
·
L
Foder & Strö hejsan! är ute och letar efter en foder häst men det är tydligen väldigt svårt att få tag i en häst ... men iaf har hittat en mkt fint...
Svar
7
· Visningar
1 275
Senast: rocki
·
D
Foder & Strö har räknat ut foderstaten, och allt är bra och precis som jag vill ha den.. men det är för lite magnesium! extra magnesium är också lite...
Svar
16
· Visningar
1 529
Senast: stop
·
M
Foder & Strö Hej! Har ett arabsto som tappat lite aptit.Hon får en 3e del hösilage och resten hö plus 1 1/2 kg krafft groov.Har sett några trådar där...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: Vera
·
E
Foder & Strö Ni som ger det för leder och sådant, hur mycket ger ni? Min häst ska inte bara ha som en kur utan hon ska äta det året runt så att säga.
Svar
9
· Visningar
1 737
Senast: Carisma72
·
G
Foder & Strö Försöker räkna ut foderstater med Hippocampus - har räknat, bytt, ersatt, mixtrat och experimenterat men shettisarnas problem kvarstår...
Svar
18
· Visningar
1 243
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Vad gäller PROTEIN alltså. Vad är det för skillnad när proteinet kommer från grovfoder och när det kommer från kraftfoder? Varför är det...
2
Svar
36
· Visningar
4 342
Senast: Nora
·
Foder & Strö Vad för olika märken på mineralfoder finns det? Finns det vitaminiserade mineralfoder? Vilka är de i så fall? Finns det generellt...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Inte_Ung
·
A
Foder & Strö hej hej, Är sirap bra att ge hästar och isåfall varför/varför inte?:D
Svar
2
· Visningar
2 668
Senast: Anna78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka