Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Bruka komplettera ensilaget med lite havrehalm vintertid Eftersom ensilaget blir snabbt uppätet så finns det ändå lite att plocka i sig...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Så har man då lyckats ställa till det för sig och skaffat en häst till. Eftersom denna häst bara är 2,5 år (arab) så gäller ju lite...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Hur mkt får era shettisar att äta nu under vintern??
2 3
Svar
43
· Visningar
3 517
Senast: Eastwick
·
U
Foder & Strö Jag har köpt hö på rundbal. Enligt bonden ska/skulle varje bal innehålla 250-300 kg, men närmare 300 kg, trodde h*n. Jag har fått hem...
2
Svar
36
· Visningar
3 274
Senast: -undrande-
·
Foder & Strö Tjejen som jag hyr in min häst hos jobbar som massör och åker ju därför runt i många olika stall, För några dagar sen var hon hos en...
Svar
10
· Visningar
4 242
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Hej. Ni som ger havre till era hästar. Hur ger ni den och varför? Exempelvis havre med varmt vatten? Min pålla får havre, mineraler och...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: pinky
·
Foder & Strö Fick min analys idag och får en Ca/P kvot på 3,4... ingen katastrof, jag vet men grejen är den att jag inte får ihop fosforhalten. Det...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Eastwick
·
Foder & Strö Minimigiva TS, vad är den? Jag räknar ju alltid på minst 1.5 kg TS/100 kg häst, men vet det är högre än minimi, men kan fasiken inte...
Svar
3
· Visningar
823
E
Foder & Strö Som rubriken säger. Jag undrar också om olika oljor Innehåller olika mycket MJ, eller är det olja som olja vad gäller MJ?
Svar
2
· Visningar
1 207
Senast: Ekra
·
S
Foder & Strö Pratade med min tränare idag och min häst är ganska stressig och omusklad trots att hon går endel. Tränaren berättade att forskning...
Svar
10
· Visningar
1 502
Senast: Boj
·
G
Foder & Strö Nån som vet hur länge soja håller sig? Köpte en säck i våras, kanske 20kg, och eftersom jag bara fodrar med 1 dl/dag och inte ger det...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: milly
·
Foder & Strö Hur länge håller sig krossad havre? Mycket tacksam för svar!:bow:
Svar
3
· Visningar
849
Senast: Carisma72
·
T
Foder & Strö Hej! är det någon som ersatt hö mot något annat? Vad för något? Jag har en gammal ponny som inte är så sugen på sitt hö. Jag är lite...
Svar
10
· Visningar
977
Senast: tuttan
·
Foder & Strö Hej! Jag är ingen jätteduktig fodermänniska. Men nu i vinter har jag och min D-ponny börjat träna lite hårdare. Hon är inte "tjock"...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: milly
·
W
Foder & Strö I det stall där jag inhyst min (nya) häst ger dom kraft till hästarna, låter dom äta och sen släpper ut dom i hagen där det finns hö...
2
Svar
22
· Visningar
1 939
Senast: Sippus
·
S
Foder & Strö Vilket mussli kan man köpa på Granngården? Någon som vet? Är det bra? Tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Masse
·
Foder & Strö Ni förstår frågan va? Helt korn har jag näringsvärdet på men krossat då. Vad väger krossat korn i förhållande till helt? Min hjärna är...
Svar
18
· Visningar
2 757
Senast: hillevie
·
Foder & Strö nån som seriöst fodrat med det?? smrb 340 MJ 10,5, calsium 4g och fosfor 13 g/kg.... en del muslifoder innhåller ju solrosfrön....om...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 439
Foder & Strö Vad ger ni för kraftfoder till era avvanda fölisar (om ni nu ger det)? Havre, korn, fullfoder o isåfall vilket? Hur mycket?
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: Madick
·
T
Foder & Strö Behöver tips på bra muskeluppbyggande foder. Har ett bra grovfoder så igentligen om han vore igång hade han klarat sig på endast...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 823
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka