solrosfrön....

Sv: solrosfrön....

Tunnan fick inte så mkt men jag var tvungen att ge henne lite också, som referensmaterial (som om hon vore en genomsnittlig häst :angel: ). Återkommer i morgon bitti med resultatet! Det såg iaf väldigt gott ut :).

Jag tror det är jättebra... Kan solrosor föra något annat än gott med sig? :banana: :D

Föresten så finns det inga riktiga "solrosfrön"... än :angel:

solros skrev:
Jag tror det är jättebra... Kan solrosor föra något annat än gott med sig? :banana: :D

Föresten så finns det inga riktiga "solrosfrön"... än :angel:

Jasså.....är det små frön på groning kanske :D

Ok.. :D

Vi får väl nöja oss med de fröna som ligger i Pållemaggarna då....:love:

De hade iaf ätit upp varenda frö, båda två :). Lilla smalisen hade lämnat lite mineraler idag men det var också allt, duktig pålla :love:.

Läge för blodprov?!

Vilken fin BRUN häst det skymtade bakom henne på den senaste bilden :love:.

Uj hon ser ju ut som Twiggy... Är det ngt. i magen, eller har hon anorexia?

Hoppas det gör verkan nu då med solrosen.. Har själv gett första ranson, och nya höt går de över helt på idag så nu får allt solrosen bekänna färg.

MVH/

sissu skrev:
Uj hon ser ju ut som Twiggy... Är det ngt. i magen, eller har hon anorexia?

Hoppas det gör verkan nu då med solrosen.. Har själv gett första ranson, och nya höt går de över helt på idag så nu får allt solrosen bekänna färg.

MVH/

:D Hon är faktiskt inte direkt mager för revbenen känns inte och hon HAR underhudsfett....så om hon inte vore dräktig så skulle jag inte vara ett dugg bekymrad( det är skillnad på "era" burkar :D )
men jag ska ta ett blodprov nu på söndag o skicka med en som jobbar på kliniken....så vi är hundra säkra...men hon är kollad dräktig på 55 dygn.....

Mager är hon definitivt inte!

*orolig för att nån ska gnälla över mina foderstater*

Här gnälls inte över nå´n mat..

Så oroa dig inte, men hon ser ut som Tviggy över rumpan vs. Ann Nicole Smith (den andra pållan).

Min "get" ser ännu värre ut :mad: Men jag vet i ........ om det är nyttigt.. Bara en kort stund efter måltiden så börja hästfan att försöka flyga :eek: Han sprattlade med alla fyra, krökte ryggen och lyfte från marken och snurrade runt luften med full spinn i boxen, men han föll ju pladask, men skam den som ger sig å så provade han igen :D

MVH/

Senast ändrad:

Ska nog testa solrosfrön på min benget hemma, har en bonde i närheten som säljer 25 kg solrosfrö för 125 kr och det är ju billigt!

Liknande trådar

Foder & Strö Vad ska man göra när man inte kan få sitt hösilage analyserat? Jag har mina hästar inhyrda och man har även mjölkgård.Vårens skördar...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: lakrits
·
Foder & Strö Jag har ju en häst som varit konvalescent ett tag efter att ha opererat ena framkotan (augusti) Han var för tjock och vet...
Svar
3
· Visningar
5 949
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka