Shetlandsponny!?

Sv: Shetlandsponny!?

Jodå,jag förstår hur du tänker,men jag köper inte riktigt den teorin,jag vet hur min shettis såg ut i fjol,då vi hade dåliga värden i höt,å fick mata henne med mängder av kraftfoder för å få upp henne i vikt.
Likadant var det med mitt tinkersto,som är importerad från Irland,hon var ett rent h-vete å fodra upp första året..

Däremot så tycker inte jag att man kan jämföra med att de är ursprungligen från karga landskap av just den anledningen att de är födda i sverige,är födda på förhoppningsvis näringsrikt grönbete osv osv osv..

Självklart är de alla individer med olika utgångslägen och ser man att ens häst inte håller hullet får man ju naturligtvis fodra men jag tror många slentrianmässigt ger sina shettisar för mycket mat. Väg ett kilo hö och se hur mycket det blir, det är en ganska liten tuss, stackars ponny den får lite till... :angel:

;)
Jag väger alltid mitt foder,även om det är mitt egna stall osv..Precis som du säger,man lurar sig gärna alltid på mängden..

Ja, jag gör precis som du, väger trots att det är eget, mycket av ekonomiska skäl och för att jag vill veta hur mycket mina hästar faktiskt äter.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
  • Låst
Gnägg Shettisar. Alltså dessa orkaner i miniatyrkropp. I familjen just nu Pysen och Daphne som håller ordning på islandshästen Freyr. Envisa...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar