Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö I det nya stallet brukar stallägaren ställa ut ensilagebalar i hagarna så hästarna har fri tillgång under dagen, har dock inte börjat...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Gammeln
·
W
Foder & Strö Jag tillhör de gamla fossilerna och använder mig utav hel havre och helt korn, som jag stöper (häller kokhett vatten på). Detta gör jag...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: ConfettiCavat
·
M
Foder & Strö Vad kostar en betforsäck på 25 kg? Jag har sett att det har kommit i 10 kg säckar också, är det någon som vet vart man kan få tag på...
Svar
6
· Visningar
1 904
Senast: Mallory
·
S
Foder & Strö Är jag alldeles ute och cyklar om jag ger mina hästar fri tillgång på hö i hagen? Förutsättningarna är följande: 1,5 åring och en 4...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: savage
·
A
Foder & Strö Hej, Nu blir min häst bara rundare och rundare och jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det! Han står på halmbädd och det är...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Har en annan tråd uppe ang mitt gamla sto (-85) som varit uthyrd 2,5 mån på foder. Var och hälsade på och möttes av ett muskelfritt...
Svar
7
· Visningar
3 860
Senast: kazam
·
Foder & Strö ...har min unghäst fått, hon går på ca 8 kg hö, 1,5 liter (har ej vägt det) krossad korn, 1/2 kg betfor och 2 kg lusern och naturligtvis...
Svar
9
· Visningar
3 030
Senast: milly
·
Foder & Strö Har just plöjt igenom två böcker om utfodring, skrivna av samma författare. I den ena skriver hon typ "korn bör blandas ut med havre om...
Svar
5
· Visningar
1 182
Senast: Amk
·
F
Foder & Strö Funderar över vad andra betalar för sitt hö. Jag brukar köpa på storbal för det är så midigt o lasta in o ur men en känsla av snålhet...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: arabia
·
V
Foder & Strö Nu har jag ett problem. Vanligtvis äter min häst betfor och havre (plus mineraler såklart). Nu har hon pga skada vilat och eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 251
Foder & Strö Är det ens möjligt? Våra lösdriftshästar har nu slagit rekord och ätit upp en hel bal på 1½ dygn! Balarna väger 500-700 kg och de är...
2
Svar
21
· Visningar
2 273
Senast: Nina83
·
R
Foder & Strö Ringde på en annons nyss, jag är ute efter hö. Då var höt i från 2004 men fortfarande bra. Vågar man köpa två år gammalt hö? Hur mycket...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: pinky
·
D
Foder & Strö Hej, jag läste inläggen ang. foder till het ponny. Vi har ett D-ponny sto, 8 år, i markarbetet är hon lite bekväm men när hon kommer...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Silly
·
Foder & Strö Finns det någon mer som ger sina hästar torkade nypon som godis?? :)
Svar
1
· Visningar
1 338
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Jag har en häst som tidigare (innan jag köpte henne) gått på en foderstat bestående av bröd och äpplen :crazy: som har sabbat hennes...
Svar
8
· Visningar
1 699
Senast: scubadiver
·
Foder & Strö Läste i en annan tråd om mögligt hö, och lite frågor ploppade upp i mitt huvud. Så se frågan i rubriken. Eller kan hö helt enkelt bara...
Svar
7
· Visningar
6 045
Senast: Antiqua
·
B
Foder & Strö varför ger man kli, och kan man ge det till magra hästar?
Svar
7
· Visningar
815
Senast: TheOne
·
Foder & Strö Fick min analys av hösilaget igår men de hade glömt att räkna ut ts-halt :mad: Så nu undrar jag hur man kan räkna ut det själv i...
Svar
3
· Visningar
2 382
Senast: allroundhästarna
·
Foder & Strö Mitt hö har en kvot på 5, och enligt beräknig behöver unghästen en kvot på 6. Men hur mycket kraftfoder ska man trycka i dem...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Björk
·
S
Foder & Strö Alla säger att man ska vara försiktigt med att använda soja. Vad kan hända om hästen får för mycket? Är andra proteinfoder tryggare...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: kimsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka