Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Hej! Har funderingar kring detta med proteinrika färdigfoder. Själv har jag har ett smäckert vbl.sto som saknar muskler. Upplever...
Svar
7
· Visningar
853
Senast: linnsan
·
M
Foder & Strö Har ni hört detta om möglig halm i södra Sverige...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: MischaMir
·
S
Foder & Strö Undrar hur man får upp fosforhalten i en foderstat??? (Hästen äter hösilage och krafft grund, men även om man lägger till t.ex...
Svar
12
· Visningar
1 428
Senast: Maran
·
Foder & Strö Någon som kan ge mig ett litet riktvärde på ett hyfsat bra hösilage, det är inga supervärden i det men det är klart 'godkänt' med, hur...
Svar
1
· Visningar
1 294
L
Foder & Strö Jag vet inte riktigt hur mycket krafftfoder jag ska ge min 1 1/2 åriga fullblodshingst. 1,51m i mankhöjd och väger ca:355kg mamman var...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: pinky
·
J
Foder & Strö Jag har, liksom många andra, hört att frusna morötter skulle vara skadligt att ge till hästar. För dräktiga ston skulle det rent utav...
Svar
2
· Visningar
5 250
Senast: Juni
·
S
Foder & Strö Har 65 g ensilage i ugnen nu, har väl stått i drygt 10 min på 200°. När är det klart?
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Strajder
·
T
Foder & Strö Ska ge fri tillgång till gräsfröhalm utöver hösilaget. Fick prisuppgifter idag av den enda bonden som jag vet säljer det! 11kr balen...
Svar
12
· Visningar
3 282
Senast: CK
·
Foder & Strö I natt har min häst tagit sig lös i stallet, och mest troligt fått i sig endel hönsmat, värpfoder heter det väl om jag inte är helt ute...
Svar
2
· Visningar
1 303
Senast: Min-Saan
·
T
Foder & Strö Nu skulle jag vilja veta vad alla tycker om detta. För o nackdelar.Nöjda/missnöjda.Ja allt :bump:
2
Svar
22
· Visningar
4 824
Senast: Rydberg
·
Foder & Strö Behöver lite experthjälp här. Hästen har nu stått på 9 - 10 kg hösilage per dygn i 3 månader. Han är superfin i hullet, pigg och glad...
Svar
6
· Visningar
7 669
Senast: _86a_
·
C
Foder & Strö Hej! Jag behöver lite hjälp. Jag har hört från flera håll att betfor verkar negativt på hästens muskler. Det påstås att sockret gör så...
2
Svar
32
· Visningar
2 743
Senast: Onward
·
Foder & Strö Många tror ju att alla värden minskas (även energi och protein) men så ÄR det inte va? Det är väl bara vitaminerna som försvinner? Eller...
Svar
4
· Visningar
780
Senast: milly
·
Foder & Strö Har problem med att få tag i bra havre/vetehalm men kan få fin råghalm, hur är det att använda till hästar? tänkte ställa ut rundbalar i...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: satanic
·
Foder & Strö Min häst står i ett stall där vi köper in foder gemensamt och nu har höleverantören höjt priset till 2,80 kr/kg. Han säger att sommarens...
2
Svar
35
· Visningar
2 212
Senast: Athenalover
·
Foder & Strö Vilken matolja är bäst lämpad för hästar som tillskott? Har hört olika, men mest raps-eller majsolja. Till människor är ju...
2
Svar
33
· Visningar
6 969
Senast: Akustik
·
Foder & Strö Nu förvånar jag er kanske men jag har en fråga. Hur ska man banta ner ett väldigt lättfött varmblod? Hon får för tillfället ca 14 kg...
Svar
2
· Visningar
707
·
Foder & Strö Var får hästarna sitt C-vit ifrån? Det brukar ju inte finnas med på några färdigfoder elelr mineralfoder - är det då så att det finns i...
Svar
1
· Visningar
581
·
S
Foder & Strö Behöver ungefärliga värden på ensilage, det tar nog ytterligare fyra veckor tills det blir någon analys på vårat och jag måste ha en...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: godishanna
·
Foder & Strö Letat men hittar inte innehållet i siffror som jag kan förstå mig på...? :confused: Proteinet kan jag tyda, 9,5 g/100g foder men...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka