Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ja, jag har ingen höanalys men jag tänkte höra vad man ser till då. mitt sto får fri tillgång på hö både inne och ute (äter ungefär...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: pinky
·
B
Foder & Strö Släppte hästarna i ny hage idag. Efter en stunds brallande stannade de upp vid det enda tädet i hagen och började mumsa i sej nedfallna...
Svar
10
· Visningar
8 594
Senast: Shimzy
·
J
Foder & Strö Det enda som verkar gå att få tag på i år är hackad vetehalm i storbal. Den är tydligen av väldigt fin kvalitet (har inte sett den själv...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: jojoo
·
P
Foder & Strö hej, ännu en ointelligent fråga från min sida : Vad är lucern? ja har fattat så mycket att det är ett foder och att det är bra för...
Svar
18
· Visningar
1 270
Senast: venkan
·
H
Foder & Strö Långt. Jag rider en liten islandhäst dam på 14 år en dag i veckan. Nu är det såhär att varje vinter blir hon jättedålig i magen. När hon...
2
Svar
30
· Visningar
2 762
Senast: Hannola
·
Foder & Strö Är det farligt att ge hästarna äpplen när de frusit? Kom en massa snö inatt och blev jättekallt och äpplena var kvar ute. :mad:
Svar
5
· Visningar
2 125
Senast: mizz_beauty
·
N
Foder & Strö Hur räknar man ut hästens näringsbehov inför att göra en foderstat?
Svar
6
· Visningar
1 276
Senast: Egonson
·
W
Foder & Strö En shire ska ju tydligen helst ej ha stärkelse, ändå är jag rekommenderad att ge havre i ganska stora mängder som är späckat med...
2
Svar
21
· Visningar
3 196
Senast: Egonson
·
S
Foder & Strö Om man får alldeles för höga värden på höet, ska man fodra med halm eller något för att hästen inte ska få överskott på något?
Svar
5
· Visningar
887
Senast: milly
·
Foder & Strö Låter det här ett vettigt sätt att banta ner en häst? (kommer längre ner) Den har säkert MINST 100kg övervikt, kan vara uppemot...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 892
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja veta om det är nån större skillnad mellan typ kraft 90 och nån hippo? ja kan inte deras olika sorter...
Svar
8
· Visningar
2 089
Senast: mahlmt
·
A
Foder & Strö Någon som fodrat med detta? eller ev med cool mix? skulle gärna vilja veta lite mer om dem. Läst på hemsidan men vill gärna höra från...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Alva24
·
Foder & Strö någon som vet analysvärdena på hippo feed? det är en blandning mellan korn, havre och lusern.. tacksam för svar!!
Svar
16
· Visningar
1 021
Senast: linnsan
·
H
Foder & Strö Läst inlägget om salt, och kom då att tänka på att min häst aldrig, ch då menar jag aldrig slickar på sin saltsten, varför? Det är en...
Svar
13
· Visningar
1 069
Senast: ang
·
Foder & Strö Är det någon här som fodrar sin ponny med lusern? Kan man räkna det som ett "ponnyvänligt" foder för att få upp proteinet? Annars vet...
Svar
5
· Visningar
1 401
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Någon som vet pris på: Lucern hackat strå Lucern mix Krafft Rehab Hippo Grow Alfa Hippo Grow Breed Hippo Bas Müsli Hippo Bas...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: cactuspower
·
G
Foder & Strö Hejsan... Jag har en liten fråga.. I lördags fick jag hem min foderhäst, ett varmblods sto på 9 år. Hon är för tillfället ganska...
Svar
8
· Visningar
909
Senast: gilisen
·
Foder & Strö Om man har hästen på lösdrift med fri tillgång på hösilage, hur vet man då vilka mineraler man ska ge? Jag kan inte så mycket om...
Svar
1
· Visningar
647
·
Foder & Strö Finns det något järntillskott för häst som ENDAST innehåller järn? Kan man ge för mycket järn? Vad händer då? Berätta allt ni vet...
Svar
6
· Visningar
2 494
Senast: minschamamman
·
H
Foder & Strö Hej alla efter långt uppehåll och nästan alla inlägg raderade, snyft! Jag följde med en kompis till hennes hästar en dag, och då blev...
Svar
11
· Visningar
945
Senast: ponnydamen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka