Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ...på ensilage, hösilage och silage??? Fick frågan vad det var vi hade producerat med frågan om det var hösilage eller silage. Ingen...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: Klarsson
·
R
Foder & Strö Jag håller på och bli knäpp. Min hopphäst som rids varje dag, hopptränas 2 ggr / vecka eller 1 hoppträning plus tävling/ vecka, jag...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Ridi
·
Foder & Strö Om man har ett hö som ej har högsta värdet.. Låt oss säga att det ligger strax under ideal värdet. Hur fungerar det då om man har dom på...
2
Svar
28
· Visningar
1 843
Senast: Antiqua
·
C
Foder & Strö På Hippo vs Krafft Deras foderblandningar? Jag har inte kollat så jäättenoga utan bara skummat lite. Det är så förvirrande, så jag...
Svar
3
· Visningar
672
C
Foder & Strö Ska ge mina hästar sojapellets och vill bara höra om nån vet om dessa sväller mkt, så att de måste blötas.
Svar
11
· Visningar
2 193
Senast: milly
·
I
Foder & Strö om man kan blötlägga Hippon (basic) en stund innan man ger det.Hon får torrt nu men hostar yppe pytte lite så jag misstänker det kanske...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: ia_74
·
W
Foder & Strö Håller en öppnad bale ca en vecka? Tror ni att en stor shettis och ett varmblod (ca 500kg) som går på lösdrift med fri tillgång klarar...
Svar
8
· Visningar
1 033
Senast: woffihaa
·
F
Foder & Strö Min häst som i vanliga fall bajsar både högt och lågt i boxen hade endast bajsat tre högar i natt. Efter att ha funderat kom jag på att...
Svar
5
· Visningar
1 942
·
Foder & Strö ..så att han får i sig sina alger. Har köpt hem Carrageen till hästen. Började ge i lördags och NEJ han var verkligen inte alls spciellt...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: Emmah.S
·
Foder & Strö Ni kom ihåg mitt tunna fullblod eller hur? Vad jag ser nu så har hon faktiskt blivit finare eller så är det jag som fortfarande är...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
18 658
·
Foder & Strö Någon som vet? På både 90 och 125? (per kg helst) Plus Grön då?
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: TresBienDuLoup
·
Foder & Strö Jag har mina hästar på lösdrift i år för första gången och har lite funderingar om hur jag ska räkna foderstaterna. Analysen på första...
Svar
16
· Visningar
1 134
Senast: Hanna_S
·
L
Foder & Strö Har köpt hem nästan 2 ton hö, och får nu se att det är lite ytligt mögel:( Detta verkar bara vara det ytttersta laget. Resten doftar...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 954
Senast: Krisse
·
V
Foder & Strö Finns det någon i detta forum som kan receptet till kryddmixen som har samma inverkan som glukosamin??? Jag fick tipset och receptet av...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: venkan
·
M
Foder & Strö Mitt 13-åriga sto är väldigt lös i magen, det rinner längs hennes ben och svansen blir kladdig. Hon går ute på dagarna och är inne på...
Svar
18
· Visningar
2 475
Senast: Ylva86
·
J
Foder & Strö Har använt ett foderstatsprogram på internet och undrar nu över balansen mellan behovet och det tilldelade. När får hästen för mkt...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: allroundhästarna
·
C
Foder & Strö Undar hur mycket av vitaminer & mineral som 'försvinner' efter bäst före datumet? Det gick nämligen ut sista september, men är det helt...
Svar
4
· Visningar
3 006
Senast: åke
·
C
Foder & Strö Ni som använder "foder vinäger" eller äppelcider vinäger (är kanske samma sak?):confused: Vad har ni det mot/för och hur började ni...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Linisen
·
H
Foder & Strö Hej! Min "bonde" har dålig havre i år med dåligt fyllda kärnor och svartmögel på skalet men det finns fjolårshavre kvar som är fin...
Svar
2
· Visningar
1 571
Senast: ameo
·
M
Foder & Strö Hade en tråd tidigare men hittar den inte. Tog moderatorn bort den kanske?? Skulle vara snällt om man fick ett pm om att tråden är bort...
2
Svar
30
· Visningar
2 304
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka