Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då så får man improvicera och använda sin fantasi.
Det finns andra proteinfoder och så olja att ta till när det kniper.
Han är lättfödd. Fått rådet angående havren och Kraften av en foderexpert. Göte får noll energi av hö och måste få kraftfoder. Han blir oerhört fet av hö och att inte ge något kraftfoder på en häst som tävlas vore idioti.
Och du är förståss experten här? Du som själv frågar hur du ska banta en häst...Suck.
Foderrådgivaren kom inte från ett specifikt foderföretag nej. Uttala dig inte om saker du inte vet.
*KL*
En sak jag märkt är att "alla" här skriver att man skall öka hömängden men om man , som i mitt fall, har en häst som inte petar i sig mer än högst ca 6kg hö och avskyr lucern, vad gör man då
Det kvittar väl? Men han är duktig på foder. Dock tyckte han att höet skulle upp lite så nu har jag höjt till 8-9 kg om dagen.
Jovisst har han fri tillgång, vi lägger in minst 8kg hö till honom. men eftersom han är ganska tunn och är en tävlande galoppör så blir man ju förtvivlad när han inte äter mer (vissa dagar ratar han kraftfodret, så jag kan inte öka det heller hur som helst)
Vad jag menade med mina inlägg var att det är så enkelt att skriva "öka hömängden" - det är inte så enkelt faktiskt.