Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nej det är inte klokt,man ska ju ge 70% grovfoder och 30% kratfoder...
nej det är inte klokt,man ska ju ge 70% grovfoder och 30% kratfoder...
Hm att 70% av smrp skall komma från grovfoder har jag hört, dock inte din version. Hur menar du nu?
Det finns travtränare som har fri tillgång på grovfoder av god kvalitet och kompletterar med mineraler och salt. Havre ges några dagar för tävling för att tillföra lite mer explosiv energi. Och det funkar jättebra...
De kommer fortsätta att få 7 kg hö om dagen även när gräset är borta. jag brukar skjuta till lite halm men det är så dåligt i år att det inte går att ge till någon häst.
Japp...jag tycker att det räcker. Göte får 2 kg kl 7, 2 kg kl 16 och 3 kg kl 20. Bengtsson får 1 kg kl 7, 2 kg kl 16 och 4 kg kl 20. Bengtsson äter inte alltid upp sitt gö medan Göte dammsuger sin box. Nu är det ju så att Göte väldigt lätt går upp i vikt. Ibland får de lite mer hö om det krävs eller om det blir uppätet väldigt snabbt. Det finns då lite gräs i hagarna som de betar.
Göte får dessutom 15 dl havre och 17 dl Kraft energi per dag och Bengtsson får tre kg korn och ett kg havre om dagen. Båda hästarna får dessutom en hyfsad mängd betfor varje dag.
Han är lättfödd. Fått rådet angående havren och Kraften av en foderexpert. Göte får noll energi av hö och måste få kraftfoder. Han blir oerhört fet av hö och att inte ge något kraftfoder på en häst som tävlas vore idioti.