Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Vad som går att läsa sig till så är majs helt ok att ge till hästar och man kan i många tabeller se dess innehåll. Majsen brukar vara...
Svar
19
· Visningar
3 009
C
Foder & Strö Vill veta vad ni tycker om Kwik beet, och vad är skillnaden mellan detta och Betfor? Ger man Kwik Beet i samma mängd som Betfor till en...
Svar
2
· Visningar
3 085
Senast: Carolrita
·
P
Foder & Strö Hittade Tr*kem B-vitamin på en sida på nätet. Hittar ingen information, varken på tillverkarens sida eller där den såldes, om vilka...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: arbetsovillig
·
D
Foder & Strö Vad kan det bero på? Har en maxad c-ponny på 20 år i lagom hull som rids ca 6 dagar/vecka men varierande träning. Hon är avmaskad...
Svar
8
· Visningar
2 646
Senast: Dundret
·
L
Foder & Strö Kan man ge kli torrt, eller måste man alltid blötlägga det innan fodring? Om man blandar det med korn, havre eller nåt sånt, kan det då... 2
Svar
35
· Visningar
4 031
Senast: Varmblod90
·
I
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta foder? var idag och köpte en säck, dyrt som faaaaaaaaaaaaaaaan men ändå. fick dessutom halva priset på... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 528
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Har en kompis vars häst ärter sitt eget bajs, har för mig att det är pga brister i fodret men minns inte exakt. Någon som vet mer om detta?
Svar
14
· Visningar
1 810
Senast: SeagirlM
·
M
Foder & Strö Av ren nyfikenhet. Hur hade du utfodrat ditt föl/unghäst? Hur mycket? Och med vad för sorts foder? Och varför.. Alltid roligt å... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 889
Senast: Gullan86
·
R
Foder & Strö Vilket foder ger ni era hästar? Skriv gärna vilken ras hästen är också! :bump: 4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 753
Senast: Boj
·
N
Foder & Strö Ok, Kra**ts vitaminer och mineraler finns i två olika säckar. Den blå är till för normalpresterande hästar och den röda för...
Svar
18
· Visningar
1 267
Senast: nixa 324
·
Foder & Strö (ej säker på rubriken) Jag har en liten fundering. har en varmblodskille (8 år) som rids 30min-1h 5 dagar i veckan. Ingen hårdträning...
Svar
3
· Visningar
638
Senast: Jossantt
·
Foder & Strö Snälla moderatorn, låt tråden ligga kvar. Jag ber ingen göra en foderstat åt min häst, utan jag vill bara höra om de tycker att det ser...
Svar
5
· Visningar
841
Foder & Strö Nu försöker jag räkna ut hur mycket energi och så min kille får i sig, men behöver få hjälp med de här två frågorna: Hur mycket MJ är...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Gallardo
·
Foder & Strö Nu är det läge för hjälp! Min åring (född april -07) magrar ur och jag kan bara stå och se på. Han får massor med mat men inget... 2
Svar
30
· Visningar
2 665
Senast: ameo
·
Foder & Strö Stod igår vid granngårdens hyllor för fodertillskott. Skulle införskaffa loppfrön/psylliumfrö. Tillverkare 1. 1,5kg 100%...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Vet att det finns en hel del trådar om detta men ingen som passar mina frågor riktigt. Jag är en riktig novis gällande hösilage men...
Svar
9
· Visningar
1 166
Senast: Strajder
·
Foder & Strö En tanke som slog mig idag är denna nästan hysteri om foderstater och att man är en dålig hästägare som "fodrar med ögat". Sen släpper...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Thesen
·
Foder & Strö Dräktigt sto med 3 månader kvar till beräknad fölning. Har nu fått rådet att öka givan till detta stoet.(shettis) Räcker det med att ge...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: arabia
·
K
Foder & Strö Kan ni duktiga hjälpa mig reda ut en sak? Om man har ett hö med en smr/MJ-kvot på drygt 5, bör man då fodra upp med protein trots att...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: Korallen
·
A
Foder & Strö Köpte hö idag och bad om analys. Säljaren svarade 42 i protein. Vad menas med det? Högt lågt?
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCX

Hund, Katt, Andra Djur