Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som har tillgång till de senaste rönen om hästarnas vitaminbehov (A,D,E samt B-komplexet) utifrån vikt, underhållsbehov...
Svar
13
· Visningar
1 658
Senast: oki
·
J
Foder & Strö Hej jag kör krossad korn till mina hästar,Nu tog det slut och jag hadde ingen möjlighet att åka ner den dagen men visste att min granne...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: lwt03001
·
Foder & Strö Hör gör man då vid en invänjning till nytt hö/hösilage? Jag har precis köpt nytt hö, och hade kvar några gamla balar för att kunna...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: BernT
·
Foder & Strö Någon som använder det fodret och kan berätta om era erfarenheter? Jag funderar på derby vital till min ena som är svårfödd och undrar...
Svar
4
· Visningar
1 868
Senast: Penol
·
S
Foder & Strö Går det att byta ut hösilage mot lusern hack samt halm..
Svar
4
· Visningar
966
Senast: FiaPiaLisa
·
Foder & Strö Är det okej att ge det till en fånghäst? Låter ju som en bra proteinkälla.
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: Carolrita
·
T
Foder & Strö Är väldigt dålig på allt som gäller foder och är väldigt sugen på att lära mej mer. Vi skördar eget hö men har ej analyserat det...
Svar
12
· Visningar
1 446
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö hur räknar man om värden på foder från % till g/kg foder? eller går det ens? :o:D Och hur får man fram smältbart råprotein...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Nethril
·
Foder & Strö Jag har lärt mig att en normalt arbetande häst har ett dagsbehov av E-vitamin på ca 75 mg per 100 kg kroppsvikt. Det skulle betyda att...
Svar
3
· Visningar
1 772
Senast: Totola
·
S
Foder & Strö Finns det någon som vet vad som kan ha hänt med balen till vänster? Den och ett par till ser ut som att de är vacumförpackade om ni...
Svar
13
· Visningar
1 641
Senast: Subaru
·
Foder & Strö Min ponny kommer hem till sommaren. Han blir otroligt lätt tjovk och är alltid oerhört pigg. Han klarar sig utan kraftfoder egentligen...
Svar
18
· Visningar
1 838
Senast: mumin
·
Foder & Strö Har ett dräktigt sto som fölar i mitten på april. Har hösilage som räcker till mitten på april...OM jag fodrar som jag gör nu...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Lillsillen
·
S
Foder & Strö Min foderhäst, en halvblodskorsning av den lite kraftigare typen, har inte ridits på nästan ett halvt år pga skada. Jag håller på att...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: milly
·
Foder & Strö Vilka mineraler (och vitaminer) är det som man inte "får" överdosera och som hästen inte klarar att ta upp. Jag har ju kunnat detta en...
Svar
1
· Visningar
1 352
·
F
Foder & Strö Någon som har använt sig av det eller använder det? Vad tycker ni?
Svar
17
· Visningar
2 905
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Ja, som fråga lyder? Tex en bonde idag med analyserat löshö (minns ej värden). Han pressade efter beställning för 2,20. Sedan har...
Svar
12
· Visningar
1 712
Senast: Strajder
·
Foder & Strö bra? Jag hitta en bonde nu dock 4mil ifrån mig som har analys på sitt hö och jag vill helst ha det då det är det bästa. Är detta ett...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Molin
·
A
Foder & Strö jag har en ponny som är svårfödd men väldigt väldigt pigg, klarar inte av havre alls. vad ska jag ge henne? hon får en havrefri müsli...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: mahlmt
·
N
Foder & Strö Alltså helt seriöst......Om jag fattat det hela rätt, om jag vill byta från hö till ensilage, (vilket stallet jag ska flytta till har)... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 749
·
Foder & Strö Hejsan! Min ponny faller ut lätt, även fast hon får mycket grovfoder och ganska mycket krafft. Jag undrar vilket slags foder som...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka