Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Någon som ger tistelolja eller vill dela med sig av kunskap på området?
Svar
8
· Visningar
4 006
Senast: HelenaHandberg
·
F
Foder & Strö Hej! Jag hade en bekant på fika här för ett tag sen och hon fråga vad jag hade för värden i mitt hösilage och hon tyckte det var...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: ameo
·
Foder & Strö Kan man ge hösilage till en häst som har haft fång? Eller är det helt fel? 2
Svar
23
· Visningar
2 113
Senast: hillevie
·
N
Foder & Strö Vet någon om det är någon skillnad på de här preparaten? Är det bakterie kultur i samtliga? Eller bara B-vitamin och jästsvampar...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: ameo
·
N
Foder & Strö Hästen min åt dåligt när gan kom till mig. Jag tog ut tandläkare och han började äta bättre. Men jag var inte riktigt nöjd. Provade med...
Svar
6
· Visningar
1 078
Senast: nixa 324
·
N
Foder & Strö Funderar på hur mycket kornkross jag skulle behöva ge om jag byter från rehab, vilket är helt suveränt, men såååå mycket dyrare. Hur...
Svar
17
· Visningar
2 154
·
N
Foder & Strö Hjälper Glucosamin mot tex patellaupphakningar? Någon som vet?
Svar
6
· Visningar
1 044
·
J
Foder & Strö Hej, min lilla sköthäst är tjock och när jag frågade lite om hur man kan banta hästen på ett bra sätt, tipsade en om att hästen behövde...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite råd. Hästen jag rider ska börja få linfröolja. Han är för smal och behöver få upp hullet. Jag har hört att...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: khisha
·
M
Foder & Strö Tänkte börja ge min pålle olja nu. Men jag är lite osäker på det, finns det t.ex. någon olja som man absolut inte får ge till hästar...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: rocki
·
T
Foder & Strö Hej! Vi har fått hem nytt hö och när analysen kommer ska jag räkna ny foderstat. I höstas använde jag mig av ett program på nätet...
Svar
12
· Visningar
1 705
Senast: godishanna
·
N
Foder & Strö Naggur flyttar till ett nytt stall nu på fredag. Där köper man sitt eget foder. Man får köpa av hon som har stallet men man köper då en... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 714
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Återigen har ett foder marknadsförts som "havrefritt" när det innehåller havre (visserligen havrekli, men det kommer ju från havre)...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: boccia
·
Foder & Strö Min häst behöver en radikal förändring i foderstaten och kommer att börja äta några nya kraftfoder. Så klart så vet jag att man ska...
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö ....har jag köpt idag. På kvittot står det Salsa linfrökaka, och det ser den ut att innehålla också. Men jag hade ju tänkt mig att det...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: fjordinghanna
·
K
Foder & Strö Hur mycket ska man ge för att det ska bli tex 30 g kalcium? :confused:
Svar
4
· Visningar
958
Senast: heidi maria
·
Foder & Strö För o nackldelar med bägge??? vilket är att föredra?
Svar
18
· Visningar
5 180
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Ser ibland att en del ger sina hästar rivna morötter. Hur gör ni det rent praktiskt, och hur mycket morötter ger ni då egentligen...
Svar
17
· Visningar
3 512
Senast: fijja
·
Foder & Strö Finns det en liknande mineral som Miner vit?? Eller säljs Miner vit nån annanstans än på Granngården runt Stockholm.
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Radinka
·
L
Foder & Strö Min kompis hästs foderstat har jag funderat på länge, hon har även frågat mig om hjälp med den och jag är inget expert på foder så jag...
Svar
15
· Visningar
957
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka