Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Ja, se rubriken. Hästen ifråga, nordsvenskt brukssto på 8 månader, har fri tillgång dagtid i hagen och får så mycket hon orkar äta inne...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: Tuvisen
·
A
Foder & Strö Nu har jag bestämt mig för att lära mig det här en gång för alla, så ny kommer många frågor. Vad betyder MJ? Vad betyder %TS? Står...
Svar
13
· Visningar
1 045
Senast: Mirre
·
Foder & Strö Jag har en liten unghäst som nu varit skadad sedan i september och därför inte rört sig så mycket. Han har alltid varit otroligt...
Svar
8
· Visningar
793
Foder & Strö Från början gav jag fibergi låg och riven betfor och så vitamintillskott. Men så fick jag ta bort fibergin för hon fick för mycket...
Svar
12
· Visningar
2 141
Senast: Sofia-J
·
M
Foder & Strö Min ponny fårn 2 dl kor,1 morot/äpple och lite raps olja.jag blöder de så att de inte ska va dammigt!hur gör ni??:D
Svar
4
· Visningar
664
Senast: Tinuri
·
O
Foder & Strö Tycker ni att det är bra att blanda vetekli och betfor tillsammans ? :) Borde hästen få något mer än, Vetekli, Betfor, kraft grund och... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 904
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Ringt runt lite för att få tag på hö som skulle vara slaget tidigt just för det goda proteininnehållet till mitt dräktiga och sen...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: tinafinis
·
J
Foder & Strö Har en 4-årig valack som rids i genomsnitt 4 gånger i veckan, 2 pass i ridhuset och 2 ute i skogen om det inte är totalt skitväder.. Han...
Svar
15
· Visningar
1 126
Senast: Janniizen
·
Foder & Strö hej alla! jag har haft en tråd om min häst och med hjälp av alla er (:love::bow:) så fick jag reda på att det var proteinbrist. han... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 460
Senast: Tinuri
·
Foder & Strö Jag hämtade pappret med hö-analysen idag av hon som jag ska stå hos från och med Maj. Är ju som de flesta extremt noga med att fodret...
Svar
2
· Visningar
1 124
M
Foder & Strö Mitt russ får idag hösilage, väldigt torrt, som tyvärr är oanalyserat. Han har nu fått fång och jag håller på att leta torrhö. Har hört...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: ameo
·
A
Foder & Strö Just nu käkar han Hestekraft och havre, salt, kalk,mineraler, och hö förstås. fick förut Lusern, men blev lite väl rund om magen...
Svar
5
· Visningar
1 155
·
S
Foder & Strö okej. jag har då en liten 7månaders ardennerkille, som är otroligt bukig och knappt har en enda muskel på kroppen. nu vill jag ha... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 144
Senast: Jaba
·
S
Foder & Strö Vad skulle ni ge före foder till ett halvblod på 1,67. 16år. För tillfället helt otränad, just nu går hon på fri tillgång av hösilage...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: pinky
·
N
Foder & Strö Tänkte börja ge pålle lucern. men vilken sort ska man ha? (pellets, hackad strå, mix) Vad är det för skillnad?
Svar
12
· Visningar
2 202
Senast: Naggur
·
N
Foder & Strö Hej. Nu är det så att jag har ett varmblod (eller snart iaf) som tidigare gått på travet men de senaste åren varit till och från skadad...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Maija
·
H
Foder & Strö Jag har en fjordingsvalack på 12 år. För tillfället så får han ungefär 3dl havre per dag. Jag känner att han inte får tillräckligt med...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: hila
·
Z
Foder & Strö Är det lämpligt att ge låt säga 5-10 hästar en hel ensilagebale (stavas) som de jämt har tillgång till? Undrar samma sak vad gäller...
Svar
8
· Visningar
804
·
Foder & Strö Var hittar man ett bra sådant att ladda hem eller knapra på nätet??? Inte hippocampus.
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: Natasja
·
K
Foder & Strö Fick analys på stallets hösilage i min hand idag. Vi har länge trott att hösilaget varit lite halvdåligt eftersom flera av hästarna...
Svar
8
· Visningar
1 825
Senast: Kira2002
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka