Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Stallkompisens häst har fått mjäll och hon har för sig att hon hört vid något tillfälle att det beror på brist på något i foderstaten...
Svar
5
· Visningar
1 271
M
Foder & Strö Har en pålle som alltid varit väldigt lätt född. :rofl: Men för 2 månader sendan blev hon halt, fick vila 2 veckor, på en gång...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: Maija
·
W
Foder & Strö Om man ger hästarna Ensilage ist för hö, måste man ge dem fler kilon då ? hur mycket isf ? tacksam för svar Willy
Svar
14
· Visningar
1 262
Senast: Invinciblestables
·
Foder & Strö Är det dumt att blanda på morgonen det som hästen ska ha på eftermiddagen? Dvs att det får stå i vatten med betforen som sväller från ca...
Svar
2
· Visningar
839
Foder & Strö Vad tycker ni vore ett bra värde på hösilage som ska ätas av en shetlandsponny? :confused: Kan absolut ingenting om värden och så, så...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: Djurjouren
·
D
Foder & Strö Hur många kg ts är 7.5kg hösilage med en ts på 74%
Svar
7
· Visningar
902
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Ungefär hur mycket brukar småbalar med hösilage väga?
Svar
10
· Visningar
1 417
Senast: Thora
·
A
Foder & Strö Jag måste ge min halvblodshäst kraft foder utan havre ,jag har tänkt mig ponny foder ,kan jag få tips om vilket ni tycker är bäst...det...
Svar
15
· Visningar
2 471
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vi har precis fått en ny liten B-ponny till stallet. Ponnyn är tre år gammal, inridning påbörjad. Jag har aldrig hållt på med...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Antiqua
·
D
Foder & Strö Hur mycket foder får era d-ponnys/små hästar per dag? skulle vara kul att veta hur ni andra fodrar:) 2
Svar
31
· Visningar
4 604
F
Foder & Strö Hej! Jag hade en bekant på fika här för ett tag sen och hon fråga vad jag hade för värden i mitt hösilage och hon tyckte det var...
Svar
13
· Visningar
964
J
Foder & Strö Behöver lite hjälp... Är det någon som vat vad Prix är för ngt?? Ska ta en häst på foder som käkar prix, men det verkar inte finnas...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: KillerQueen
·
N
Foder & Strö Hur räknar man om från RP till SMRP? Vad blir 25% RP omräknat till SMRP?
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Nickerie
·
Foder & Strö Jag är nyfiken på hur ni gör när ni upptäcker mögel i hösilaget. Slänger ni hela balen direkt eller ni tar endast av det som inte är...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Thunder
·
Foder & Strö Här är vi ute i god tid ;) Jag har tråkigt så sitter och funderar på än det ena än det andra och när jag satt och kollade över hur många...
Svar
4
· Visningar
951
·
L
Foder & Strö Mitt dräktiga fullblod (beräknad till 25-17 maj) får KRAFFT MÜSLI GRÖN 3-4 kg/dag (kommer inte ihåg då jag inte är hemma) och fri... 2
Svar
20
· Visningar
1 598
·
Foder & Strö Vad inehåller Fibergi o vad är det bra för? HAr nyss köpt ny häst och hon har ätit detta hos förra ägaren samt att jag fått med en säck...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: cutty
·
Foder & Strö Kan man säga att ett kg lucern motsvarar x antal kg hö? Eller det beror helt på höets "värde"? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har räknat om foderstaten till pållen nu, och har tänkt ge 150 gram olja. Men hur många deciliter är det, är det så enkelt som 1,5dl...
Svar
2
· Visningar
1 911
Foder & Strö ...fick under min skolgång på naturbruksskolan lära mig att snabbt och enkelt göra TS-prov i micron. SMART! :idea: Men, minnet är bra...
Svar
1
· Visningar
1 076
Senast: Hippo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka