Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag ska byta från Hö till ett ganska så torrt hösilage, men är det något speciellt jag ska tänka på? Ungefär över hur lång tid bör jag...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: mackan
·
S
Foder & Strö Blir så trött på henne ibland:mad:! Hon får linfröolja, B-vitamin, Breathe-Free (örtblandning) plus något annat att blanda med som...
Svar
13
· Visningar
1 120
Senast: Skuggabaldur
·
Foder & Strö Om en häst har lite dåligt hull och fått för lite protein tidigare, hur lång tid tar det innan man ser resultat av ny foderstat...
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: Djurjouren
·
V
Foder & Strö Jag undrar lite till vilka hästar man ger soja till? Min ena häst behöver lite mer protein men inte mer energi, kan det passa då? Eller...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Har köpt lucern (hackad strå) och olja till benranglet. Hur mycket bör jag ge henne? Ska jag öka sakta? Hur mycket?
Svar
13
· Visningar
1 780
Senast: MalinArnells
·
Foder & Strö Vad kan hända om hästen får i sig för mkt protein? Ska köpa nytt hö nu, då det nuvarande har råkat ut för mögel. Höet vi nu ska köpa... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 841
Senast: Tuvisen
·
M
Foder & Strö "lånar inlogg"..;)Hej, har med kompisen suttit och läst om foderanalyser mm här och nu gjorde jag ett sådan. Skickade till Hjortens... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 553
Senast: tinafinis
·
J
Foder & Strö hoppas denna hamnar rätt nu.. min nya pålle är ganska omusklad och nu börjar även revbenen synas. han är bukig , men alltså inte smal i... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 493
Senast: Josse58
·
Foder & Strö Min unghäst på 3 år älskar sin saltsten, så mycket att han slickar (inte tuggar) upp sin saltsten 3 ggr så snabbt som alla andra, om...
Svar
12
· Visningar
4 983
Senast: Djurjouren
·
Foder & Strö Räknas det som grovfoder eller kraftfoder? Får inget riktigt begrepp om det även fast jag använt sökfunktionen.
Svar
9
· Visningar
1 131
Foder & Strö Blir hästar bukiga av halm eller inte? Någon som har någon undersökning eller dylikt om det? Skulle vara intressant att veta:banana:
Svar
8
· Visningar
1 054
F
Foder & Strö Var kan man få tag på det? :banana:
Svar
18
· Visningar
2 973
S
Foder & Strö Vad är det som inte stämmer i foderstaten om hästen börjar äta mossa,bark,rötter etc? Eller är det bara "vinterbetéende"? Hästen i...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: SirWillgott
·
Foder & Strö Har en fråga. vår foder leverantör som vi köper silage av och är super nöjda med i fråga om både kvalitet och service, har sagt att om...
Svar
7
· Visningar
2 156
Senast: mackan
·
M
Foder & Strö Min häst har nu efter en väldigt långsam tillvänjning(ca 6 veckor) kommit ut på bete. Enda sen dom första dagarna har han varit lite lös... 2
Svar
23
· Visningar
1 924
Senast: Zalmiak
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta? Har läst på en del, och det finns olika typer av tillskott, både i pulver och flytande form. Har...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Vad är näringsrikast; En ensilagebal eller en bal med torrhö? Om man tar isär en hel ensilagebal, hur länge kan man förvara det i...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: Colombia_Girl
·
Foder & Strö Hej! hur gör ni när ni räknar ut foderstaten räknar ni så att ni får en bra kvot lr följer ni hästens näringsbehov ?? Jag köpte min... 2
Svar
22
· Visningar
2 635
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Vad betalar ni för hippo grow alfan nu? Vet ju att alla foderpriser stigit ngt enormt så kan vara intressant att veta..
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: åke
·
P
Foder & Strö Vårat hö har blivit lite dammigt så för att slippa hosthästar vattnar jag det, vilket pållen tycker är jättesmaskens. Nu har dock en...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka