Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö min systers häst har inte rört sin saltsten sedan dem stallades in i typ September :crazy: är det farligt att hästar inte slickar på...
Svar
8
· Visningar
1 810
Senast: Sandela
·
P
Foder & Strö Hej! Vad är det för skillnad på havre kross och korn kross? Negativt och positivt :) Tacksam för svar!!
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Carla
·
E
Foder & Strö ...är en säck lusern hackat strå från Krafft? Måste veta om det får plats i fodertunnan jag har nu eller om jag ska köpa en större :p
Svar
15
· Visningar
1 396
Senast: Tora
·
Foder & Strö Har ett varmblodsto i stallet som har en benägenhet att få kolik just vid den här tiden, och i går var det dags. Vad är det som kan...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: Madick
·
Foder & Strö En av mina hästar skadade sig igår, står på penicillin o Butta. Nu vill hon inte äta sitt hö alls, hade inte ätit natthöt hon fick...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag vet, det har diskuterats tidigare, men nu vill jag ;) veta: Är det värt pengarna? Hos min återförsäljare kostar det, hör och...
Svar
12
· Visningar
2 117
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Hejsan vill ha lite tips om vad man skall ge en åring för foder? Vad är bäst och vad ger det? Havre- Korn- (ger pellets men...
Svar
16
· Visningar
1 337
Senast: Hippo
·
R
Foder & Strö Vad för vitaminer tycker ni tt man faktiskt behöver till en tävlingshäst? Har förr gett B-vit, en blandning av e + c-vit + vitlök. Men...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Jaba
·
D
Foder & Strö Har samma fråga i en annan tråd på hästvård, men inga svar... försöker här... damen har ordinerats boxvila. Ska stå fem dagar inne. Min...
Svar
11
· Visningar
1 899
Senast: moonlightgarden
·
T
Foder & Strö Ska byta ifrån krossat korn till lusern då det krossade kornet blir dåligt så fort. Ponnyn får en väldigt liten mängd då han inte...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: HelenaHandberg
·
S
Foder & Strö Kan någon tipsa om ett bra färdigfoder? Det är till en tävlingshäst som tävlas och tränas hårt, ej speciellt het och snarare enklare...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Orzon
·
Foder & Strö Hur mycket av vitaminerna finns kvar i silaget så här års? Jag tycker att de borde bevaras lite bättre i silaget än i vanligt hö som ju...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: Hippo
·
Foder & Strö när jag använder det här programmet: http://www.freefarm.se/djur/nyhast.htm så ser man balansen i %. Vad ska balansen vara på de...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Sparf
·
J
Foder & Strö Som rubriken säger. Jag behöver verkligen hjälp. Hästen i fråga är en 15årig travarvalack som är extremt smal...:cry: Folk tror...
Svar
9
· Visningar
1 741
Senast: Bee
·
Foder & Strö ...vad får ni betala för det och hur många kg är det i dem? Får ni de levererade till stallet eller hämtar ni själv? Mycket tacksam för...
Svar
10
· Visningar
3 451
Senast: Luxi
·
C
Foder & Strö Jag undrar om det är ngn som vet vad vete har för verkan som foder? Bra eller dåligt?
Svar
11
· Visningar
1 146
Senast: cassy
·
Foder & Strö Läste en artikel för ett tag sedan ang foder. Stod där att hästar inte behöver c vitamin öhvt:confused: Kan det verkligen stämma...
Svar
12
· Visningar
1 798
Senast: Lazio
·
Z
Foder & Strö Brukar klippa min häst, men har inte gjort det denna vinter. Han brukar bli lite loj annars när han fäller, och då har jag gett...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Jenny85
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har ett dräktigt shettis sto som ska föla i mån skiftet juni/juli. Tycker att hon känns lite tunn och undrar därför hur mkt...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: harpadisa
·
R
Foder & Strö Vad skulle ni där ute ge för foder/fodermängd till en pigg d-ponny i full tävlingskondition?
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Jardina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31