Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö mina hästr har alltid en höbal i hagen, och nu har det kommit en massa snö, så den var översnöad, dock är inte balen hel, utan de har...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Kaki
·
I
Foder & Strö hej hur mkt ska jag ge min häst lucern och kraft ,ska jag ge alla mål han får morgon,insläpp,kväll, effter ridning (han får lunch...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: mahlmt
·
K
Foder & Strö En vän till mig har skaffat en hingst, 22 år gammal ca 155 cm hög av halvblodstyp. Han kom till stallet för två veckor sen, mager och... 2
Svar
22
· Visningar
9 260
Senast: Jate Volim
·
Foder & Strö Hästen får fri tillgång på hö (halvtaskiga värden, kvot på 4,2, söker annat hö men har ej hittat bättre), 1 kg havre och maxgiva...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Kaki
·
I
Foder & Strö hej om min häst ska bygga muskler vad ska den då ha för foder ,inte så den blir så pigg är redan det :) mvh emma
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Islandstjej
·
K
Foder & Strö Da hesten min har begynt å synke litte inn i flankene o.l. vil jeg få han litt rundere. Har fått tips om lucerne. Handlet dette i...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: KorsmoLappen
·
Foder & Strö Skickade in min senaste höanalys för två år sedan och kommer inte riktigt ihåg hur mycket det var man skulle skicka in...? :o Jag har...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: Mynta2
·
H
Foder & Strö Någon som har en jättebra bok nära till hands för där jag letat (internet + några böcker) hittar jag så gott som inget förutom några...
Svar
13
· Visningar
2 411
Senast: hopp_o_galopp
·
Foder & Strö Har aldrig gett min häst några tillskott förutom b-vitamin nångång och mineraler till havren och betforen. En del har ju hur många... 2
Svar
27
· Visningar
2 208
Senast: krumeluren
·
Foder & Strö När ger ni era hästar betforgivan? morgon, eftermiddag eller kväll? När är det bäst att ge det? (om man rider efter att hästen har fått... 2
Svar
23
· Visningar
1 784
Senast: misen
·
W
Foder & Strö Läste någonstans att man kunde få Kvarnbyfoders lusern och dyl hemkört. Vet någon hur många säckar man måste köpa då?
Svar
2
· Visningar
674
Senast: woffihaa
·
Foder & Strö Jag tycker ni ska köpa boken Hästens näringsbehov och utfodring av Christina Planck (husdjursagronom har undervisat vid slu) Margareta... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 448
B
Foder & Strö Eftersom stallägaren tycker det är sååå onödigt att analysera hö´t så har jag bestämt att ordna det sjäv. Kostnad? Vem ska man skicka...
Svar
11
· Visningar
9 151
Foder & Strö Ja nu är det ju dags att ge hästarna b-vitamin. Men vad är verkligen bäst? Har sett att det har kommit pellets nu och det verkar ju... 2
Svar
28
· Visningar
2 467
Senast: aprilia
·
Foder & Strö HEJ Jag bara undrar vilken sort alla menar när man pratar om lucern, strå eller pellets? Vad är det för skillnad, förutom att man...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Min gammelman, 23 år, pensionerades förra året, och utför nu inget hårt arbete. Tricktränas lite men går mest och skrotar i hagen...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: panzy
·
Foder & Strö Jag ger just nu min valack Eggersmanns Kreuter Müsli och High energy müsli. Han mår bra på det, men det gör inte min plånbok längre...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Vad ger man B-vitamin och E-vitamin för?
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Dandylinn
·
S
Foder & Strö som rubriken lyder, vad är max att ge per gång? nu tänker jag korn och betfor..
Svar
3
· Visningar
910
Senast: SeagirlM
·
G
Foder & Strö Jag tänkte på en sak. Hästar på ridskolor i storstäder osv har ofta ingen tillgång till gräshagar utan står i grushagar fram tills...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Soranto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka