Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som vet vad det innehåller för mineralämnen? På säcken står det bara smrp, MJ och TS? Hittar inget på hemsidan heller.
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: mahlmt
·
M
Foder & Strö Har blivit erbjuden att köpa inplatad väl tröskad halm med lite grönt i, bl a kvickrot. Är det ngn som vet hur kvickrot fungerar för...
Svar
11
· Visningar
2 877
Senast: navicularis
·
T
Foder & Strö Ja är det någon som vet vilket märke som har mest mineraler/vitaminer i sina mineralfoder? Det finns ju en uppsjö av allt! Något som är...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vad kan man ge för att sänka Ca/P-kvoten? Enligt foderstaten som jag har till min häst nu, så ligger kvoten på 2,7 och den ska väll...
Svar
6
· Visningar
1 723
Senast: Sara77
·
J
Foder & Strö ska byta foder till pållen. jus nu äter han kornkross och havre. 2 kg / dag. men han har så himla mkt energi, och han behöver nt ha mer...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Josse58
·
Foder & Strö Går det? Och isåfall - hur? Kommer hämta nytt hö snart och funderar lite på om det finns något sätt att se ungefär hur mycket...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Train
·
Foder & Strö Visst är E-vitamin muskelbyggande? Kan man ge det till en 4-årig ponny som stått tre månader i vinter och måste ha lite hjälp på traven...
Svar
14
· Visningar
1 281
Senast: ameo
·
M
Foder & Strö Funderar lite på det här med mineraler. enligt min analys på hösilaget, så visar det på att jag egentligen bara behöver tillsätta Selen...
Svar
3
· Visningar
2 227
Senast: Sar
·
Foder & Strö Ja alltså, de kraftfodren som utger sig för att vara "havrefria" är de verkligen det? Har hört att så inte är fallet ibland, vad är era...
Svar
3
· Visningar
767
·
R
Foder & Strö Många ger sina hästar alla möjliga tillskott, unga som äldre..men hur är det egentligen med unghästar? Behöver de normalt fodertillskott...
Svar
17
· Visningar
2 889
·
C
Foder & Strö Har sökt i gamla trådar men inte fått svar... Hur är egentligen olja som fodermedel? Har hört att det inte är bra för hästen eftersom...
Svar
1
· Visningar
682
·
Foder & Strö Finns det något foder som alltid är bra att ge? Som hästen alltid har ett "behov" av? Linfröolja, blir de finare i pälsen eller är...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Hej Jag går och funderar på om det är så att det kan finnas stärkelse i halm, eftersom det är väldigt mycket av det just i spannmål...
Svar
4
· Visningar
1 751
Senast: arabia
·
Foder & Strö Mitt hö har tagit slut o det är blankis till stallet o väldigt backigt, så jag har svårt att komma iväg o hämta nytt. Hade tänkt hämtat...
Svar
16
· Visningar
1 211
Senast: arabia
·
F
Foder & Strö Han får 11 kg hö, kan inte ge mer han äter inte upp. 2 kg upplött lusernpellets och 2kg krafft grund och 2 dl olja per dag, vad hade ni...
Svar
18
· Visningar
1 711
Senast: orcide
·
F
Foder & Strö Vet någon namnet på detta fodertillskott. Det är en större rund burk. Den har en gul ettikett. Innehållet ser ut som svarta plast kulor...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Nilson o Smulan
·
Foder & Strö Vad kan man ge för foder till känsliga magar? Hästen i fråga blir lätt lite dålig i magen efter transportering och annat som inte...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: pinky
·
Foder & Strö Kan man ge vid ett o samma fodertillfälle?
Svar
3
· Visningar
717
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Jag har en varmblodsvallack som jag lånar på foder. Ägarna hade vart och tittat på honom och konstaterat att han var alldeless för smal... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 412
Senast: Lijsan___
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka