Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Mitt sto brukar börja gnaga litegranna på väggar vid den här årstiden och hon brukar få asp-pinnar att tugga på i stället. Så även i år...
Svar
7
· Visningar
1 261
Senast: Tuvisen
·
P
Foder & Strö Är rädd att värdena är för höga. Eller har jag fel? Ts 65-70 %. Energi 10.0-10.5 MJ/kg Ts. Smältbart råprotein 55-60 g/kg Ts
Svar
10
· Visningar
1 081
·
Foder & Strö Precis som rubriken lyder hade det vart kul o veta hur mycket din häst äter för varje dag & månad :) Gärna ras, ålder och användning...
Svar
6
· Visningar
5 718
·
Foder & Strö Köpte analyserad havre av en bonde, men det var inte kollat mineralvärdena. Vad är riktvärdena för havre på Ca, P och Mg? Havren har...
Svar
11
· Visningar
1 188
Senast: Kaki
·
Foder & Strö ja kan jag blandta betforen och lucernet(torrt) och sedan blöta upp det i samma hink?
Svar
9
· Visningar
1 104
Foder & Strö Som rubriken antyder så har min höanalys gjort mig till mera kraftfoderduttare än vad jag var innan jag analyserade hö. Vi har ju en...
Svar
16
· Visningar
1 385
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö Har en mycket lättfödd halvblodsvalack som verkligen behöver tappa en 50 - 60 kg. Tror detta skulle vara relativt enkelt om bara jag får... 2
Svar
25
· Visningar
2 180
·
Foder & Strö Min ponny har varit lite lös i magen och jag har förut använt den torra foderjästen. Men vad jag förstår så är den vanliga bakjästen mer...
Svar
10
· Visningar
1 885
J
Foder & Strö Jag undrar hur man håller koll på foderstaten hos flera Hästar som går på lösdrift eller sommarbete, hur kan man ha koll på vad varje...
Svar
11
· Visningar
1 050
Senast: Korven
·
Foder & Strö hästen i fråga är en kallblodstravare (f-91) som är en hobbyhäst. aktiveras 3-6 ggr i veckan. vi hoppar, dressyrar, rider ut i skogen...
Svar
13
· Visningar
1 953
Senast: aprilia
·
E
Foder & Strö Är det någon som har använt fodret till sin häst? Vad var det för häst och vilket behov hade den, vad fick den för foder i övrigt? Hur...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Em_E_liE
·
Foder & Strö Jag har fått tag på ett hösilage med TS-halt 56 och smrp på 55 kg/foder samt mj på 6.3 (blir en kvot på 8.7 och det borde han ju klara...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Boj
·
Foder & Strö Är van att ha hästarna i eget stall och då kunna styra upp det som man själv vill. Så nu har jag lite problem med hur jag ska fördela...
Svar
4
· Visningar
805
·
Foder & Strö Detta är kanske en dum fråga men finns det någon foderkalk som även innehåller selen? Märke?
Svar
1
· Visningar
550
N
Foder & Strö Vet ju att grovfodret är det viktigaste. Och att om man ska ge lusern, så ska man inte byta ut hö mot lusern, utan använda det som ett...
Svar
10
· Visningar
1 232
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag har i alla tider fodrat med havre, funderar nu på vilka skillnader det är att ge korn istället. Tycker inte att det verkar skilja...
Svar
10
· Visningar
4 829
H
Foder & Strö Vilka lucern märken finns de att få tag på här i sverige (närmare bestämt, skåne) Krafft och kvarnby är dem jag känner till finns de mer?
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: boccia
·
T
Foder & Strö Om en häst,ca 450 kg i normalt arbete, som står på fri tillgång på hö,1 ½ kg krafft lucern samt en dl krafft röd miner? Bra/dåligt...
Svar
9
· Visningar
975
·
S
Foder & Strö Nu har mamma sagt 3 ggr att jag skall ge hästarna potatisskalen. Kan man ge hästar det ? och kan man ge " tärnad " rå potatis ?
Svar
7
· Visningar
1 914
Senast: ameo
·
Foder & Strö Fick hem en ny häst i helgen och enligt förra ägarna så vill hon gärna ha en hink i boxen för att blöta höt. Visst, tänkte jag, det kan... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 397
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka