Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vill bara göra alla (som är intresserade) uppmärksamma på att kraffts fodermått som man tror ska vara ca. 1 kg krafft pellets i någon...
Svar
10
· Visningar
4 070
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Hur mycket av Kraffts pelleterade helfoder behöver man ge för att inte behöva tillsätta ett separat mineralfoder? Hästen i fråga är 4...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Ja, vilket märke ska man välja och varför?
Svar
14
· Visningar
1 438
·
M
Foder & Strö Känner mig som ett frågetecken när jag läser. Man hör att havre kan gå upp i huvudet på vissa hästar, men kornkross innehåller mer...
Svar
11
· Visningar
4 157
J
Foder & Strö spelar det någon roll om man ger dom hö eller silage ihop med sommarbetet? har ju alltid lärt mig att höet är bra även på betet för det...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Sitter i en liten jobbig situation... Min lilla systers kompis har en häst eller snarare hennes familj har "alldeles för många" hästar...
Svar
14
· Visningar
1 937
Senast: Zab
·
E
Foder & Strö Min pålle gick ner kraftigt i vikt efter nyår, ökade på maten successivt och nu har han börjat runda till sig igen men är fortfarande... 2
Svar
32
· Visningar
2 302
Senast: Express_Pearl
·
Foder & Strö Har en stallkamrat som vill kränga några balar med hö från fjolårets skörd. Har funderat på att köpa dessa. Höet är tydligen analyserat...
Svar
13
· Visningar
2 105
Foder & Strö Hur länge kan man ha pellets i blöt utan att det blir dåligt? Vi gör nämligen iordning maten mitt på dagen och då får hästarna det på...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Madelene
·
Foder & Strö hur stor mängd vetekli kan man ge en häst på ca 600 kg? ger man vetekli bara för b-vitamin eller något annat! behöver få lite mer...
Svar
7
· Visningar
1 590
Senast: saffran
·
Foder & Strö Försökte få svar på min fråga i en annan tråd, men jag lyckades inte skaka liv i den så jag fick göra en ny. Har ett hö med dåliga...
Svar
14
· Visningar
1 861
·
N
Foder & Strö Hej! Den 13 februari fick vi hem ett Arabiskt Fullblod. Hennes vikt har jag ingen aning om, men hon är 147 hög, och var långt ifrån... 2
Svar
26
· Visningar
2 205
·
Foder & Strö Eftersom min arabvalack gick ner en del i vikt efter kastrering och några veckors sjukdom, så har jag börjat ge honom en del lucern...
Svar
12
· Visningar
1 657
Senast: FiaPiaLisa
·
M
Foder & Strö Någon som vet var man kan göra åt en häst som plötsligt slutar äta i en veckas tid och smalnar rejält men sen börjar äta igen utan att...
Svar
6
· Visningar
880
·
Foder & Strö Fick i helgen höra två saker av vad som borde vara en tillförlitlig källa, men många saker fick mig att tvivla på det. I vilket fall...
Svar
13
· Visningar
2 773
·
Foder & Strö Slutade med hösilaget nu när det är varmare ute. Ringde runt och letade bra fint hö att ge istället. Hittade rundbalar med ängshö...
Svar
12
· Visningar
2 251
Senast: arabia
·
H
Foder & Strö Denna vinter har det gått åt mer grovfoder än jag hade räknat med och därför blev jag nu tvungen att köpa nytt och göra ett byte. Jag...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Har du en Shettis eller Russ som du har på fri tillgång på hösilage? Hur gjorde du med invänjningen till fri tillgång? Kan...
Svar
10
· Visningar
1 674
Senast: Druvan
·
Foder & Strö Satt och funderade på det idag. För selen finns väl inte i hö? Och hur många kraftfoder innehåller tillräckligt mkt selen? Innehåller... 2
Svar
33
· Visningar
3 249
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Har blivit rekommenderad att ge lilla damen Hormonbalans. Osteopaten rekommenderade och hon brukar sätta huvudet på spiken. Har...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka