Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Jag var iväg till en bonde igår för att köpa hö, det är för övrigt bonde nr 3 som jag handlar av denna vinter då min vanlige inte har...
Svar
18
· Visningar
5 566
Senast: Ashira
·
S
Foder & Strö En häst som har exem/kliar sig lite väl mycket, ska man väl vara försiktig med att stoppa i för mycket konstiga saker va? Det där var en...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Totola
·
U
Foder & Strö min häst har gått från att vara svårfödd och ätit massor av bra hösilage och vart fin i kroppen på de till att bli väldigt lättfödd och...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Mio min Mio
·
Foder & Strö Nu är det så att jag har ett litet huvudbry.. På min loge ligger det ca 500 kg hösilage som är kasserat. Var gör ni andra av gammalt...
Svar
16
· Visningar
12 487
Senast: syrran
·
P
Foder & Strö Hur många kilo hö äter egentligen en häst på lösdrift under en dag om den får fri tillgång? Jag förstår att det varierar en del beroende...
Svar
14
· Visningar
7 148
Senast: AnnaKarinA
·
M
Foder & Strö Hej! Under hela vintern har jag gett min häst Krafft Mineral Vit pga höga halter av kalcium i hösilaget. Men, nu går vi snart över till...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Mio min Mio
·
Foder & Strö Jag har alltid gett mina hästar lusern pelletsen blöt. Men så har jag problem att få i min ettåring det och då sa en kompis till mig att... 2
Svar
32
· Visningar
2 761
Senast: MiniLi
·
J
Foder & Strö sitter och funderar..hur jag ska dela upp pållens mat. just nu får han morgon 1kg kornkross (håller på att byta till musli, men...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Josse58
·
F
Foder & Strö Jag skall flytta min häst nu i månadsskiftet.:banana: Där jag stod förut hade jag hö med i stallhyran. men nu måste jag skaffa hö...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Comfort
·
Foder & Strö Någon som vet ett fodermått som verkligen tar upp 1 kg i taget. Om vi utgår från "normalviktiga" pellets? :)
Svar
9
· Visningar
2 636
Senast: Sar
·
Foder & Strö Om hösilage är helt oöppnat och inte några hål i det håller det till nästa år eller blir det dåligt? Man ger det gamla först då på...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej! Min islandsvalack har plötsligt blivit seg :crazy: skritten känns seg och han orkar inte hålla galoppen fin nå länge. Laddade ner...
Svar
16
· Visningar
2 162
F
Foder & Strö Har för första gången gjort en foderstat på nätet....men min häst är mager och jag måste ge honom mycket mat i allmänhet, men om jag...
Svar
10
· Visningar
1 163
S
Foder & Strö Hallüe! Jag stör min ponnys box med torv, men brukar lägga lite halm uppe på för att det ska bli en "fluffigare" bädd som är mjukare :)...
Svar
16
· Visningar
2 176
Senast: _L_
·
Foder & Strö När kan man börja sätta in saltsten till en unghäst? :)
Svar
3
· Visningar
2 001
Foder & Strö Vi använder nu lucernpellets till b.l.a våra dräktiga ston samt unghästar. Dock är det väldigt dyrt då det går åt mycket. Köper kraffts...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: Natasja
·
Z
Foder & Strö Ska man egentligen blötlägga linfröpellets? Jag började ge hästarna B-vitamin för pälsen, men så tog det slut i affären och på en...
Svar
7
· Visningar
1 829
Senast: Zab
·
M
Foder & Strö Vilken fodersort och från vilket fabrikat kan ni rekomendera? Just nu går han i princip bara på havre och har inte lust att ge 4 liter...
Svar
10
· Visningar
898
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Tips på foder för hästar som är svåra att hålla i hull? Försöker få upp min "lilla" donna i vikt då jag tycker hon är för tunn...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: Thora
·
C
Foder & Strö Hej! Går det bra att blötlägga all mat eller kan det vara farligt? Jag brukar blötlägga havrekross och hippo basic på grund av att...
Svar
6
· Visningar
798
Senast: careblomman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka