Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ska man vänja av med Profeed inför betet eller ska man köra på som vanligt? Jag har en liten rund islänning som har haft problem med...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Soffan74
·
M
Foder & Strö Vad kan man ge en häst som tränas 6 dagar/v för att bygga upp sian muskler? Hon är i bra hull ;) Vad kan mer behövas? Idag får hon...
Svar
12
· Visningar
1 174
Senast: svea
·
E
Foder & Strö Hej, Jag skulle behöva lite synpunkter gällande mitt varmblod på 14 år. Foderstat: Morgon: 2dl havrefria pellets, 2dl betfor... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 530
Senast: sessan78
·
P
Foder & Strö Har vetekli mycket protin ?? Läst nånstans att de är 16,5g/ 100g protein. Fast de e mänsko vetekli x] Nån skillna ? Eftersom min häst...
Svar
7
· Visningar
1 545
Senast: piupau^^
·
O
Foder & Strö SVARA SNABBT!! Hej! Tycker ni att det är bra att ge vetekli+betfor+korn under samma mål ? tänkte på em. målet till min häst
Svar
7
· Visningar
1 072
Foder & Strö Funderar lite på hur jag ska göra. I dagsläget gör jag såhär: 07,30-08,00 Kraftfoder och utsläpp med hö i hagen (som räcker "hela... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 598
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder är det ok att ge per utfodringstillfälle? Vet att jag har läst det här någonstans, men hittar inte de trådarna nu...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Gallardo
·
L
Foder & Strö har inte hittat svaret någonstans. hur får hästen i sig fett i vilt tillstånd? hur mycket fett behöver den då få i sig?
Svar
2
· Visningar
691
Foder & Strö Är det någon som handlat kraffts miner vit nyligen och som har en färsk prisuppgift?
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Bonita4
·
Foder & Strö Ska nu till att köpa in hö till övergången mellan hösilage och bete. Hur mycket ska man egentligen räkna per dag för stor häst och...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Bakjäst?:confused: Hur mycket per dag? ett paket? Funkar pulverjästlika bra?
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Ylva86
·
M
Foder & Strö Eller bara kraft energi? Jag söker mer framåtbjudning i hästen. Hästen ifråga äter 2 kg krafft groov 125 om dagen + 1 liter torr...
Svar
11
· Visningar
2 627
Senast: moalin
·
Foder & Strö Tycker era hästar oxå det eller är det bara min häst som tycker det är fruktansvärt äckligt?? :eek: Eller är min häst bara väldigt...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Vad ungefär väger 1 liter kraffts lusern hackad strå? Vad väger 1 liter krafft groov 125? Mycket tacksam för svar!
Svar
3
· Visningar
807
Senast: tott
·
M
Foder & Strö Vad kan hända då? Mestadels kalcium kommer från höet.
Svar
7
· Visningar
2 019
W
Foder & Strö Om jag vill ge min häst lite extra kraft för att han skall bli piggare, hur långt inna bör jag ge? T.ex betfor och musli. Hur lång tid...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: arabia
·
Foder & Strö Vilka tillskott kan man ge för att hästens päls ska bli riktigt glansig och fin? Ej olja, vill ge något med så lite energi som...
Svar
17
· Visningar
1 471
Senast: domi
·
A
Foder & Strö Hur ska jag göra för att få mitt appalosa sto att gå upp i vikt.Hon får ca 3kg kraftfoder med lite linfrö olja och fri tillgång på... 2
Svar
20
· Visningar
2 099
Senast: Madick
·
N
Foder & Strö Min häst är 7 år och har alltid haft vattenhink. Han har stått på ställen som har vattenkopp, men ändå haft vattenhinken och druckit ur...
Svar
7
· Visningar
2 730
Senast: Naggur
·
Foder & Strö mineralbyte Har ej fått svar på min fråga å nu testar vi att göra så här. Måste man vänja in mineraler och så? har nu AME men...
Svar
12
· Visningar
3 268
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka