Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Förra året köpte jag en låda Linfrön på Lantmännen. Jag fick tipset härinne att det kunde hjälpa om man har en exemhäst. Först... 2
Svar
25
· Visningar
2 848
Senast: Thora
·
Foder & Strö Har en fundering... Var i Frankrike med en annan bukefalist och hennes man, vi var på ridresa till camargue (så ni kan ju gissa vem... 2
Svar
30
· Visningar
3 793
Senast: Rolle
·
J
Foder & Strö Har kommit på min 4-åriga hingst att i hagen ibland stå och "norpa" i sin egna avföring. Hört att det är något som fattas i foderstaten...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Jag vet inte vad jag ska göra, min pålla har på 2 veckor ätit upp 2-3 saltstenar. Jag fattade det inte först utan jag bytte, men sen när...
Svar
9
· Visningar
1 620
Senast: pinky
·
Foder & Strö jag behöver råd och hjälp. Det är så att jag har ett sto som inte tål socker eller havre. detta är ett stort problem då hon har svårt...
Svar
17
· Visningar
1 314
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö En av mina hästar har alltid stått på havre (matilda) och har fungerat jättebra på det. Men nu verkar det som att han inte tål havren...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: xandoor
·
Foder & Strö Som läget är nu så går hon på 4,5kg krafft groov 125+evitamin +olja Och hon ligger precis på gränsen att vara tunn.Hon äter inte mer än...
Svar
4
· Visningar
1 615
Foder & Strö Skulle vilja ha hjälp, saknar selen i foderstaten. Behov; 0.8 Tilldelet; 0.1 Vad kan jag ge och hur mycket?
Svar
2
· Visningar
790
N
Foder & Strö När går era hästar på bete? Måste ju vara olika beroende på var ni bor? Så skriv gärna det med.
Svar
4
· Visningar
787
M
Foder & Strö Är det någon av er här inne som har använt det? Jag funderar mest på Basic B-vitamin, flyande, Basic E-vitamin med Selen, och Basic...
Svar
6
· Visningar
2 107
Senast: saffran
·
Foder & Strö Eftersom vi har en tråd om lusernets pris så tänkte jag att vi kunde ha en för hö/hösilage. Priset på säd har ju stigit rejält vilket...
Svar
5
· Visningar
1 215
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har en normalfödd, ung D-ponny. Han ska gå på bete dygnet runt i sommar, ska jag ge honom något kraftfoder?
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Rolle
·
Foder & Strö När gör man det? Om hagen är oputsad hittills, kan man göra det när som helst, eller är det bara efter betet som gäller? /...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: Calvaro
·
G
Foder & Strö Jag får inte ihop en bra foderstat till min nyblivna mamma! Nu när fölet är fött så känner man revbenen längst bak och hon ser nästan ut...
Svar
13
· Visningar
1 281
Senast: Eastwick
·
S
Foder & Strö Min ponny blir jätte-tjock i benen av havre men utan havre blir han så lat, finns det något foder som ja kan ge istället för havre men...
Svar
4
· Visningar
917
Foder & Strö Fick en åsikt igår som jag inte bett om från en tjej som rider min stallkamrats häst, hon ansåg att min häst är bukig :confused:. Jag... 2
Svar
31
· Visningar
2 865
Foder & Strö En ettåring i ska i största möjliga ån ha fri tillgång till hö. Men OM man inte kan ge det, hur mycket är minimigiva för hö? (om vi... 2 3
Svar
59
· Visningar
4 341
Senast: Pettsson
·
Foder & Strö Ni som har tävlingshästar, vad ger ni dom dagligen för tillskott? Ex. b-vitamin, e-vitamin, biotin osv.. Om ni ger tex. b-vitamin, gör...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Hejsan. Tänkte börja lägga till olja i foderstaten, mest för hullets skull, vilken olja är bäst att välja då? Mat, majs, raps...
Svar
14
· Visningar
1 289
S
Foder & Strö Ger ni olja, och isåfall varför och i vilken mängd? 2 3
Svar
40
· Visningar
2 916
Senast: Inte_Ung
·