Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö I höstas fick mitt sto kraftig fång, fick vila och nu tänker jag på hur det ska gå när sommaren kommer. Hur gör alla med sina fång... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 680
Senast: Josssefine
·
T
Foder & Strö Hejsan jag undar om man kan ge hästar havregrynsgröt? Och va är det mera för gröt man kan ge sina hästar. Tacksam för svar. kram Anna
Svar
14
· Visningar
3 556
Senast: FT_ryttare
·
M
Foder & Strö När hästen går på bete, vad ska man ge för mineraler och vitaminer? Vad innehåller gräs för mineraler!?
Svar
3
· Visningar
831
Foder & Strö Någon som har koll på sorter och kostnader?
Svar
2
· Visningar
759
N
Foder & Strö Jag funderar lite på vad jag ska ge för kraftfoder till mitt fullblod som hade korsförlamning i höstas. Hon behöver mycket mat för att...
Svar
18
· Visningar
1 552
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö JAg vet att jag läst det någonstans men kan banne mig inte hitta det nu...:confused: Undrar hur stor mänga av te.x. flytande B-vitamin...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: Camigween
·
C
Foder & Strö eftersom min ponny inte äter sina krafft miniraler mer, så har jag fått tips om att ge chevinal plus och biominiral, meen jag hittar...
Svar
7
· Visningar
1 716
Senast: Camigween
·
L
Foder & Strö Hej allihopa! Jag har en gammal shettisherre som sen en vecka tillbaka vägrar att röra kvällshöet, han tar en tugga då och då men på...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: lyckobubblor
·
Foder & Strö Till föl? Läste just att man skulle flytta undan saltstenen innan fölning så fölet inte skulle slicka utav det. har aldrig hört något...
Svar
4
· Visningar
1 093
J
Foder & Strö Ska börja fodra med lusern i pellets form men det stod inga rekomendationer på påsen angående blötläggning. Vet bara att de ska blötas... 2
Svar
25
· Visningar
29 373
Senast: pemma
·
A
Foder & Strö Om man ger hästen ett färdigfoder, från tex Krafft eller Hippo, behöver man inte ge några mineraler då? 2
Svar
29
· Visningar
1 847
Senast: Jeeves
·
L
Foder & Strö jag tänker gå över från pelleterat färdigfoder till att ge havre, lusern och hö bara. Ev. även betfor, men har fått höra att såna...
Svar
17
· Visningar
1 983
Senast: hopp_o_galopp
·
M
Foder & Strö Hur mycket havre innehåller det?
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö Min nordis pojke får ca 1-1.5 liter uppblött vetekli om dagen (det är ca 200-300 gr torrt) + mineraler, vitaminer, olja vissa perioder...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Om en häst är mkt känslig för havre, dvs blir pigg - på gränsen till knäpp av havren. Kan den då reagera på melassen i havrefri musli...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: norrland65
·
Foder & Strö Har gått över från Lusernstrå till lusernpellets. Har tidigare gett 10 liter strå, vet ej vad detta väger. Någon som har bra koll på...
Svar
7
· Visningar
1 270
Senast: Mynta2
·
M
Foder & Strö Någon som haft det? Att de blivit helt överladdade av den? Förr i tiden (2år sedan) kunde jag inte använda havre på min, men nu...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: Madelene
·
B
Foder & Strö Hur vet man att sin foderstat är bra, vet att man kollar på hur hästen ser ut i hull o hur den mår osv..men om den får alla sina behov...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Vilket är bäst, att ge betfor 2 timmar innan ridning eller ganska direkt efter? Har hört att det finns studier som visar att man hellre...
Svar
14
· Visningar
3 112
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Har någon erfarenhet av att hästen utvecklat knölar på ryggen när den utfodrats med korn? Vår lite prillige vallack fick 50/50 av...
Svar
15
· Visningar
1 305
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka