Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ni som provat örter till era eksemhästar, vad har funkat. Hur lång tid tog det innan ni såg förbättring? Skriv gärna vad just den...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: Novali01
·
Foder & Strö Folk stirrar konstigt på mig när jag säger att jag hellre byter ut ett dåligt hö mot lusern, varför? Om man har ett hö som tex har...
Svar
3
· Visningar
722
P
Foder & Strö Jag har sålt min häst nu till en tjej som ger sina hästar hösilage, problemet är att min häst äter vanligt hö. Han har haft fång för... 2
Svar
20
· Visningar
1 695
Foder & Strö hej Många hästar i vårt stall och även här på buke verkar ha magrat... Jag har fått för mig att efter förra årets intensiva regnande...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag släppte min häst lös på ridbanan idag och tittade på när han sprang runt och såg då att hans revben syns väldigt tydligt. :eek: Blev... 2
Svar
35
· Visningar
4 012
Senast: catya
·
Foder & Strö Då jag är mycket tveksam på om alla flytande eller pulver tillskott som b och e vitamin fungerar så undrar jag om det finns mera... 2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: nixa 324
·
A
Foder & Strö Jag har en travare på 8 år som är ganska smal och smäcker i kroppen! Men saken är den att han har stora knutor eller knölar på ryggen...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: veronican
·
Foder & Strö Sitter i skiten här varenda bal av våra sista hösilage balar är rutten när jag skär upp den, så måste akut börja fodra med annat. Har...
Svar
3
· Visningar
806
Foder & Strö Jag har dålig koll på vad som finns på marknaden när det gäller mineralfoder med organiska mineraler. Är det någon här på buke som vet... 2
Svar
37
· Visningar
3 461
Senast: ameo
·
Foder & Strö Har läst mej till här på forumet att minska havren har bra effekt om man vill banta sin häst. Vad ska man ge i stället för havre?
Svar
17
· Visningar
1 592
Senast: lis
·
Foder & Strö Har alltid fyrkantsbalar själv men skall nu köpa ett parti rundbalar och behöver räkna ut hur många jag egentligen behöver. Diametern...
Svar
1
· Visningar
2 345
Senast: arabia
·
N
Foder & Strö Totalt novis som jag är på detta med "problemhästar", undrar jag hur man snabbast får vårt Arabiska fullblod (147 i manken) att lägga...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: nanniz
·
T
Foder & Strö Vad ska jag ge för kraftfoder till våran ponny. Han är lat/trög av sin natur men ger man honom kraftfoder så blir han bockig :bump:och...
Svar
14
· Visningar
1 370
Senast: Molle__
·
C
Foder & Strö Har ett ensilage på ts 50, energi 5,2 MJ och smrp 48. Idealiskt för 4-åringen som klarar sig på enbart detta men inte lika bra för...
Svar
12
· Visningar
1 197
Senast: cafu
·
Foder & Strö Hur stora mängder av äpplen och morötter måste man fodra hästen med för att det ska märkas att den får i sig vitaminer? Är det för lite...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: sthu
·
T
Foder & Strö Jag har en arab, 15 år som genom sina år haft i omgångar magproblem. Ibland sjunker hans muskelmassa när hästar i stallet flyttar eller...
Svar
10
· Visningar
1 085
Senast: memmalotta
·
B
Foder & Strö Mitt sjuåriga sto har börjat äta av sitt eget bajs:crazy::crazy:. Inga jättestora mängder, men jag har sett henne göra det ganska många...
Svar
18
· Visningar
4 458
Senast: BertaLotta
·
Foder & Strö Idag har det omöjliga skett. En travtränare ringde upp mig och ville byta sitt jättebra hö mot mitt dåliga (hennes högdräktiga sto hade...
Svar
12
· Visningar
1 125
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Var och köpte hästfoder idag och såg att dom hade fått in ett nytt foder som består av riskli. Är nåt tillskott som man ger till sitt...
Svar
4
· Visningar
3 087
Senast: mizzmaria
·
Foder & Strö Jahapp, då har de lagt ner mitt närmsta granngården och det blir ett antal mil till nästa nu. Suck. Tänkte då börja fodra med det...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025