hö-hösilage

Sv: hö-hösilage

Tack för det. Jag har verkligen sagt allt för att de nya ägarna ska få de bästa förutsättningar.Men man vet aldrig när det väl händer något,det är en lömsk sjukdom.Det är tråkigt om det blir bråk....

Jag förstår att du är orolig. Men du kan ju knappast lastas för hur de nya ägarna sköter hästen, speciellt inte som du har talat om att den har haft fång.
Nu har jag inte hur mkt erfarenhet och kunskap som helst om fång. Men jag har en fånghäst. Vad jag förstår så är det ganska mkt upp till hästägaren om hästen ska klara sig i fortsättningen. Det gäller nog att tänka på ev risker hela tiden. Sedan kan man säkert ha otur. Men ju mer observant man är desto bättre lyckas man. Hoppas jag i alla fall. Du kan ju inte påverka ngt längre.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 767
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka