Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Min häst har fått för sig att han inte har tid att äta på morgonen! Även om han får tid på sig, så vill han bara ut. Om frukost höt...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Har nu gått över till nytt ensilage, eftersom det andra tog slut. Efter att ha räknat foderstat på detta ensilage kom jag fram till...
Svar
8
· Visningar
1 088
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt lucern i form av pellets, en 25 kg säck. Min pålle ska gå upp i vikt och får ca. 2½ kg kraft per dag (ett...
Svar
12
· Visningar
1 927
Senast: pinky
·
Foder & Strö Jag har en b-ponny på 125 cm som kommer hem till sommaren då ska han ju gå på bete. Men till hösten är det ju dags att ge hö igen. Jag...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: pernilla_s
·
Foder & Strö Någon snäll människa som skulle kunna reda ut detta för mig? Har sett 2 olika sorter. En från Kr***t och en dansk sort som heter...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Provar igen då, det visar sig om min tråd blir låst igen! Är det någon som vet hur mycket Lucern innehåller per kg av följande ämnen...
Svar
14
· Visningar
4 588
D
Foder & Strö Jag håller på att få ett nervsammanbrott.. Den senaste tiden har min häst varit lös i magen(fullblod) Hösilaget är väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 539
Senast: sthu
·
Foder & Strö Står säkert på massa ställen längre ner i tråden, men hur är det med när man ökar mängden kraftfoder? Har för mig att det är att man...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Tora
·
Foder & Strö Diskuterade detta med en kompis idag och vi var rörande överens om att vi visste för lite. Finns det studier gjorda? Jag ger mer...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Någon som provat fodret som står i rubriken? Det står att heta hästar blir lugna? Har ni märkt av något sådant? Är nyfiken på att prova...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Fille
·
Foder & Strö Hur noga är ni med bäst-före-datumet? Jag handlade sojamjöl idag då mitt tagit slut och jag såg att alla säckarna de hade gick ut i...
Svar
19
· Visningar
3 860
·
D
Foder & Strö Min ponny är lite "gnagig" av sig. Han vill gäran stå och gnaga på saker emellan maten och så, vilket såklart är förståeligt. Han går på...
Svar
4
· Visningar
1 680
L
Foder & Strö Jo jag undrar, ni som har skickat in höanalys. :) Hur mycket kostade det?? vad kollade ni upp? för jag har skickat in och det...
Svar
14
· Visningar
1 080
Senast: Lijsan___
·
Foder & Strö ngn som känner till dessa två? när jag skulle åka till sthlm över påsken var affären stängd där jag brukade köpa krafftgrov 125 så då...
Svar
5
· Visningar
1 615
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Om jag förstått det hela rätt så skiljer sig "matkulturen" åt en del beroende på vilket land man har häst i... Berätta gärna era... 2
Svar
25
· Visningar
14 976
·
Foder & Strö Funderar på att köpa Natural Animal Feeds Five Star Superflex. En dos på 13 gram innehåller: MSM 4300mg, Glucosamine HCl 4610mg... 2
Svar
27
· Visningar
4 110
Senast: Annas
·
Foder & Strö Ja läste att man kunde göra det. Väga det innan och efter. Men det stod inte hur man gjorde, effekt, hur länge osv. Någon som vet...
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: Trolltyg
·
Foder & Strö jag har jobbat i åratal för att få min arab kille på 28 år bra i magen. å nu har han vatt bra ett bra tag men i går såg jag att han var...
Svar
11
· Visningar
2 082
R
Foder & Strö Min unghäst ( d-ponny ) är verkligen smal! Hon har inte varit hos os så länge men jag r ändå orolig för henne, hon är 6 år, inte så...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: RivvaIsTheBest
·
L
Foder & Strö Är det någon som vet om man kan ge krossatvete istället för havre eller korn?:confused:
Svar
3
· Visningar
693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka