Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Har en häst i träning nu (rysk arab), och han har haft fång (inte allvarligt). Men han har en foderstat med mkt protein trots at han är...
Svar
4
· Visningar
1 226
Foder & Strö (råkade lägga tråden fel innan) Hejsan! Jag har ett dräktigt shettis sto som ska föla i mån skiftet juni/juli. Tycker att hon känns...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Antiqua
·
L
Foder & Strö Har funderat lite på hur mycket andra ger sina hästar! Alltså inget kraft eller ngt sånt nu utan bara grovfoder. Så jag har lite... 2
Svar
28
· Visningar
1 773
Senast: Antiqua
·
V
Foder & Strö Hej! Torsdags förra veckan tog ja ett halvblod på foder som är vanvårdad. Mycket mager och rasp på bakbenen. När ja hämtade henne...
Svar
15
· Visningar
1 394
Senast: cloud
·
Foder & Strö Hej Jag har funderat om detta med mögel i hösilage. Och det är så att ibland när vi öppnar en bale så kan vi hitta "kakor" av...
Svar
8
· Visningar
1 113
Foder & Strö Blir urinen rödaktig av att de äter hösilage? Ser kisset rödare ut på vintern? Jag har aldrig märkt det eller kanske tänkt på det... 2
Svar
21
· Visningar
1 899
Senast: vigmir
·
L
Foder & Strö nu när foderpriserna skjuter i höjden skulle jag villa ha tips på havrefria foder å priser på dessa...så man kan, eventuellt, spara ett...
Svar
7
· Visningar
1 147
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Är det havrefritt? Kan det vara farligt för en häst att få för mkt protein?
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Tuvalisan
·
M
Foder & Strö Vad ger ni för foder till era araber? Skulle vara intressant att få veta... Har hört att de inte ska få havre?? Hur blir de i... 2
Svar
20
· Visningar
2 286
Senast: Chili
·
J
Foder & Strö skrev ett inlägg precis när jag fått min pålle om att han hade proteinbrist. stallägaren på förra stället hjälpte mig räkna ut hans... 2
Svar
25
· Visningar
1 970
Senast: cristobal
·
Foder & Strö Jag håller på att sätta ihop min foderstat. Den ser ut såhär: 8kg hö 1kg müsli 40gr Krafft miner blå. Hur skulle ni dela upp...
Svar
15
· Visningar
1 688
Senast: SeagirlM
·
A
Foder & Strö Om man ska byta ut havre mot kornkross, hur vet jag hur mycket kronkross hästen ska ha? Kanske en märklig formulering men jag hoppas ni...
Svar
4
· Visningar
861
D
Foder & Strö Hjälp mig i foderdjungeln. Har tidiare bara "blandat" maten sjäv. Men vill för enkelhetens skull gå över till ett färdigsamasatt... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 521
Senast: nixa 324
·
D
Foder & Strö Hej! Har gett damen betamag, efter tips från min dressyrtränare (hon använder det till sina överspända tävlingshästar). min dam är...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: Dam
·
Foder & Strö Funderar på att ge hästen lite grenar att gnaga på i rent terapisyfte. Vilket tycker de är godast? Har att välja på gran/björk/sälg... 2
Svar
22
· Visningar
2 663
Senast: cassy
·
Foder & Strö Vilken Hippo sort motsvarar Krafft ponny bäst? Liksom, likvärdig. Jag ska byta leverantör av foder så då måste jag byta märke.
Svar
14
· Visningar
1 607
Senast: pinky
·
Foder & Strö Det är utvunnet ur räkskal och skaldjur, för mig känns inte det helt rätt:confused: Fast det verkar ju funka på en del hästar. Gäller...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Egonson
·
S
Foder & Strö Har en häst som jag har ridit ordentligt den här vintern. Hästen har nu minskat i vikten, känner revbenen mycket väl, nästan så att man... 2
Svar
24
· Visningar
2 177
Senast: SuperSpringBoy
·
H
Foder & Strö Hej ni som kan det här med hösilage/ensilage (som är samma sak, allt heter egentligen ensilage har jag lärt mig...;)) Om det beskrivs...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: Hippo
·
M
Foder & Strö Skall få hem hästen nu i dagarna och jag planerar inköp av foder. I butiken finns det 30kg påsar, i hennes foderstat står 8 dl betfor...
Svar
8
· Visningar
1 251
Senast: hopp_o_galopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka