En liten kissfråga

Sv: En liten kissfråga

min häst började kissa blod och självklart blev jag orolig, så jag kontaktade vet, och dom sa att jag skulle kolla om han hade någon feber, och om han inte hade de så sa dom att de borde gå över. så jag kollade temp och han hade ingen feber, men de blodiga kisset försvann inte heller, så jag ringde till kliniken och dom sa att jag skulle komma ner med honom. sen så visade de sig vara en stor urinsten, och den va för stor för han att kissa ut så de slutade med att dom fick göra en bukoperation på han för att få ut den. och den gjorde dom för snart två veckor sedan, men allt gick jätte bra! men om ni känner er lite osäker så tycker jag att ni ska kolla upp de så fort som möjligt! :)

Sv: En liten kissfråga

Min valack kissade ganska rött förra vintern. Nu vet jag inte, det har ju inte varit någon snö!!! Sjuk var han iaf inte. Tempade honom en vecka för att kolla liksom Han åt ca 1kg morötter om dagen så det kan ha varit det Kiss som legat länge i spån blir rött har jag märkt

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 158
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Cattis_E
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 186
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka