Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jaa, hur fan gör man?? :confused: min pålle skiter på fyra olika ställen, pissar multum mitt på govlet och trampar sedan omkring allt...
2
Svar
30
· Visningar
2 194
Senast: Crazyy
·
F
Foder & Strö Min fölis, 7 månader, har helt tappat matlusten för kraften. Hö äter hon med väldigt god aptit.. Är det vanligt att de helt plötsligt...
Svar
7
· Visningar
678
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Mitt sto har under tre dagar hostat en eller två gånger när jag har börjat trava (en utav gångerna hostade hon inget i trav men däremot...
2
Svar
23
· Visningar
2 696
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård I fredags kväll verkades ponnyn och ägaren tyckte att det såg lite kort ut, men tänkte att hovslagaren vet väl vad han gör... På...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: kullerbytta
·
J
Hästvård :confused: :confused: :confused://JOhanna Och hur lång tid tar det att få svar? Vad får man reda på bara om hästen har mask elle?? nä...
Svar
6
· Visningar
5 187
Senast: Johanna_Agge
·
Foder & Strö Min häst äter inte kraftfodret... förra våren fick han korn+betfor. Sedans tälldes han på bete och fick ingen krafft alls. Sedan...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Seabaz
·
A
Foder & Strö Jag vet inte vad jag ska ge för kraftfoder till hästen, som jag ska ha i sommar. Den kommer i slutet av maj och kommer att gå ute dygnet...
Svar
12
· Visningar
895
Senast: ambrosian
·
Hästvård J adå har vi fått vår dom...Var till Mälarkliniken i går med min Pys för att kolla upp hans rygg som jag trott vara porblemet en längre...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 269
Senast: Beppo
·
K
Foder & Strö Morötter måste ju innehålla vitaminer, men hur mkt? Och innehåller de selen? Tänkte om man kan fodra med morötter kanske... Vore...
Svar
19
· Visningar
1 827
Senast: Krabban
·
Hästvård \"Ekologiskt\" avmaskningsmedel. Ngn som har provat det? Och i så fall, FUNGERAR det? Jag var förra veckan hos en kamrat som har ett...
Svar
9
· Visningar
2 400
Senast: gonkan
·
J
Foder & Strö Någon som har fri tillgång på hö/silage? Hur fungerar det, praktiskt alltså? Hur går det med lättfödda hästar ss ponnyer? Hur har...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Gunvor
·
Hästvård Märkte idag att ponnyn hade sår ( ett på hoven och ett alldeles där hoven ska börja) Det är på utsidan av vänster bakben ,tycker inte...
Svar
7
· Visningar
1 811
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö vad ger ni till era hästar? ras, storlek, vikt och hur mkt rids osv dom? min 99a på 148 cm, 370 kg som rids ca 5 dar i veckan, rids ut...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 753
Senast: tjocke
·
Foder & Strö Hur länge håller en öppnad påse? Om man tar slut på tex en 25-30 kg säck på 5-6 dagar tror ni näringen försvinner så mycket då??
Svar
1
· Visningar
1 222
·
Hästvård Hur allvarligt är det egentligen? Skulle ni kunna tänka er att köpa en häst med såna, att använda för körning/ridning ev avel. Ej...
Svar
13
· Visningar
1 537
Senast: NobleArt
·
Foder & Strö Det var intressant att träffa henne och få svar på frågor. Vi var bara ca 14 st så det blev en rätt liten grupp och många diskussioner...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 148
R
Hästvård Vet inte om tråden hamnar rätt,men jag provar!! Flyttade pållen till ett nytt stall för ca 2veckor sedan...och hästen mittemot är...
Svar
11
· Visningar
939
Senast: Just_me
·
S
Hästvård Hej, Jag är väldigt dålig på hästens tänder. Min 5 ½ åring har fått en tand i överkäken en liten bit bakom framtänderna. Den har kommit...
Svar
1
· Visningar
859
·
J
Foder & Strö Vad händer om kvoten ligger på 2 när behoven uppfylls? Kan man ha den så en kortare tid? Hur länge? :crazy:
Svar
18
· Visningar
1 592
Senast: Vildvittra
·
L
Hästvård Min häst har tappat massa päls på skenbenet på h.f Det är precis mellan gaffelbandet och böjsenan. Han tappar mer och mer och där han...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka