Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Någon som känner till det?
Svar
2
· Visningar
555
Senast: KaZa
·
C
Hästvård Har nyss köpt en häst som tyvärr bara efter några veckor blev sparkad av en annan häst genom hagen! De gick inte ens i samma hage...
Svar
10
· Visningar
1 552
Senast: Centaur
·
V
Hästvård Skickade in träckprov på min tvååring inför ev avmaskning för spolmask. Hon visade inget på spolmask men däremot 150 epg liten blodmask...
Svar
2
· Visningar
2 092
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min pålla har börjat fälla nu..(suck!) Hon har tidigare år haft ganska jobbiga fällningar och tappat ganska mycket(inte bara päls, utan...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: RunningMoonlight
·
Foder & Strö Är dom färdiga foderprodukterna överlägsna de blandningar man kan göra själv? Är det bättre att köpa ett färdigfoder än att basera sin...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: Nyx
·
H
Hästvård Har lite frågor ang rakning...... Har inte klippt alls hittils iår, OM jag ska klippa, när senast bör jag göra det?? Är det sant att...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Dragonfruit_
·
A
Hästvård Någon som har det? Hur funkar det och hur mycket kostar det? Är det lätt att mocka i? Skulle vara tacksam för svar! :bow:
Svar
7
· Visningar
3 191
Senast: calind
·
M
Foder & Strö Kollade på den och den innehåller vitlök och e-vitamintillskott. Är det bra/dåligt/onödigt att ge denna med e-vitamin eller ska jag ge...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: piggis_83
·
R
Hästvård Visste inte vart jag skulle lägga dethär men jag hoppas att det ligger rätt. Min häst har varit ca 3 gånger under nästan ett år. Det har...
Svar
6
· Visningar
1 367
Senast: Rianimare
·
J
Foder & Strö Är det samma näringsvärden i hack som pellets / kg foder? Hacken var slut idag när ja skulle köpa å endast pellets fanns kvar.
Svar
2
· Visningar
788
Senast: tott
·
N
Foder & Strö Vad ger man det för mm? Går det att ge tillsammans med soja? Tänkte på proteinet...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Nickan
·
Foder & Strö Dodson & Horell Är det någon som ger deras sixteen plus, funkar det bra?
Svar
14
· Visningar
2 546
Senast: Mitra
·
H
Foder & Strö Har en häst som har fått knölar på halsen och bogen på v sida. Hon har inga knölar alls på h sida. Hon äter korn, betfor, hästekraft och...
Svar
13
· Visningar
937
Senast: Hästbiten
·
M
Hästvård Nu blir jag snart tokig!!! Har ett travsto som skorna sitter 3-7 dagar på.... Hon tappar dem både bak o fram trots att hon även har...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Jamtland
·
F
Foder & Strö Är det okej att tina det och fodra med? Jag såg en värmematta som man kunde tina upp frusna balar med, och började fundera.
Svar
10
· Visningar
2 396
Senast: Zoya
·
M
Hästvård Är det vanligt att hästar får cancer??
Svar
19
· Visningar
1 709
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Hur ska man egentligen rycka manen på en häst? Har tänkt att göra det på min häst.. men vet inte riktigt hur man ska göra... :o
Svar
2
· Visningar
779
Senast: mia
·
Foder & Strö Någon som kan hjälpa mig jag kan inte få hitta energivärdet på denna analys:(det är en dansk analys,om det någon skillnad) Törstof 92%...
Svar
9
· Visningar
1 388
Senast: Gammeln
·
Hästvård Har upptäckt att min häst (född 98) är ganska så överbyggd bak. Inte konstigt att han ser ut att vara på framparten jämnt.... :crazy...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Centaur
·
C
Hästvård i fredags morse fick min häst troligen ett litet kolik anfall;gick ut som vanligt ville inte äta sitt hö.efter en stund la hon sig bara...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: carmita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka