Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Jag har nyligen börjat ge mina hästar torkade morötter och nu undrar jag om fler använder det och vad ni tycker?
2
Svar
20
· Visningar
6 845
Senast: JennyK
·
H
Foder & Strö Nån som har koll på det? Min får i sig 33mg koppar via mineralfoder - är d för mkt ?
Svar
1
· Visningar
1 115
T
Foder & Strö Vad händer egentligen om hästen får för mycket protein? Eller om för mycket av proteinet kommer från kraftfoder? :confused:
Svar
14
· Visningar
1 538
M
Hästvård Jag ska imorrn göra iordning en bädd av kalk, torv och halm. Hur skulle ni lägga, i vilken ordning och så? det är första gången jag...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: Mumlan
·
F
Hästvård Min islandshäst har en gaffelbandsskada på höger fram. Hon har stått i 3 1/2 månad och det har bara blivit sämre...Vid det sista...
Svar
9
· Visningar
4 600
Senast: Falk
·
Hästvård Min häst har haft en liten knöp på sidan av kroppen ända sedan jag köpte honom för fem månader sedan, och jag har trott att det kanske...
Svar
5
· Visningar
2 573
Senast: sanwan
·
Foder & Strö Jag sitter och funderar om det inte är så att min häst behöver mer grovfoder än han får idag. Han är nämligen fortfarande lite bukig och...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: alice
·
L
Hästvård Undrar lite över kastrering.. Finns det några större riskr efter ett sådant ingrepp?? Är risken för otäcka infektioner i "såret" stor...
Svar
13
· Visningar
1 089
Senast: loosy
·
Hästvård Min häst har värme som flyttar sig mellan benen, även på benet från dag till dag, i synnerhet när han stått inne en stund, direkt från...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Lotus
·
Hästvård När en häst haft kolik symptom och det lugnat sig, när kan man lugnt säga att nu är det över? Igår låg min kuse i hagen och vägrade...
Svar
6
· Visningar
1 065
Senast: lil-sis
·
R
Foder & Strö Fick uppgifter från en leverantör, dock så var många av begreppen okända för mig. :confused: Är det någon som kan hjälpa mig att tolka...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Rikkan
·
T
Hästvård Jag skulle vilja ha hjälp med ett avmaskningsprogram till hästarna i vårat stall. Träckprov är gjort och visade sparsam eller måttlig...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Undrar bara, det är något som jag bara inte tycker om att göra. Städar hellre... Men skämt å sido, hur gör ni, använder ni bara...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Skrutt
·
L
Foder & Strö Hej! jag undrar hur ni gör med foder i erat stall? Köper alla ihop eller har ni eget hö och kraftfoder. Det är nämligen så att ridskolan...
Svar
18
· Visningar
1 267
Senast: Arracsbullen
·
Foder & Strö Är det någon här som testat att göra örtblandningar själv? Jag har precis börjat ge min häst örter men de är ju så fasligt dyra. Om man...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Rikkan
·
M
Foder & Strö Är det nån som kan hjälpa mig att räkna ut motsvarande värden o mängd om en häst får idag 1 kg kross havre och istället skall börja med...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: majola
·
R
Hästvård Mitt 15-åriga arabsto har de senaste 3 veckorna haft märkbar men inte kraftig svullnad+tjockhet i sitt ena framben över senan (mellan...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: amkm
·
J
Foder & Strö Våra rutinär är följande i stallet: 7,00 Hösilage + kratfoder 12,00 Lunch hö 16,00 hösilage 19,00 kraftfoder 22,00 hösilage När är det...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Jaba
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 367
Senast: Ajabaja
·
Q
Hästvård hej.. jag skrev för en tid sedan att klubben jag rider privat för/på har ringorm. och jag funderade på om jag kunde åka dit och träna...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: hille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka