Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Mitt sto har en ink, skulle jag tro, på ett ganska olämpligt ställe, nämligen på ena skinkan. jag har funderat på om den inte stör henne...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: lill_flesky
·
S
Foder & Strö Vad utfodrar ni era hästar med när de går på bete? Får de mineraler?´ :bump:
Svar
2
· Visningar
627
Senast: trassel
·
E
Foder & Strö Har mina hästar i familjens stall med 5 hästar, 3 är mina. Ett ständigt gissel är höfrågan :cry: Pappa är den som hämtar hö, spån och...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: goamarie
·
Z
Hästvård Min ena häst blev dålig för ett tag sedan med feber och va hängig i samband med pälsfällningen. Veterinären va ute och gav vitamin...
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: majola
·
Foder & Strö Jag fick via en bekant tips om en nästintill sockerfri betfor (den är till 95% fri från socker), som heter Speedi Beet. Den rekomenderas...
Svar
13
· Visningar
4 301
Senast: goamarie
·
K
Foder & Strö Mitt sto förväntas föla om några veckor. Jag har henne ute på bete under dagarna (sedan några veckor) och inne på nätterna. Hur gör jag...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Dodson & Horrell? Är det någon som har innehåll och pris på D&H 16 plus?
Svar
12
· Visningar
1 582
·
B
Hästvård Hej igår fick jag hem min häst igen efter sin operation av struppipning.Det hade gått bra.. vad dom inte berättade för mig var att det...
Svar
7
· Visningar
1 777
Senast: biven
·
H
Foder & Strö vet ej hur det stavas, skall vara som betfor fast mindre energirikt och mindre socker.. vet någon vad jag menar??
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Rimfaxe
·
V
Foder & Strö HEj skulle vilja be om tips å råd nu när jag ska köpa min pärla. har alltså en 5 årig varmblodstravare som körs1-2 ggr i veckan å rids...
Svar
1
· Visningar
641
·
E
Hästvård Som vanligt så kommer jag inte ihåg vilket avmaskningsmedel man brukar använda nu innan betessläp. Är det Badminth likande preparat...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Magdalena
·
M
Foder & Strö någon som ger sin häst kalk? 5 pers i mitt stall har helt plötsligt börjat blanda i kalk i maten.. varför ger man kalk, och hur mkt bör...
2
Svar
24
· Visningar
2 313
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag tänkte blanda till ett eget flugmedel (flugorna börjar bli irriterande nu), men var kan man få tag på äppelcidervinäger i större...
Svar
8
· Visningar
2 943
Senast: Nellis
·
Hästvård Min ena häst ska opereras om två veckor då dom ska plocka ut en lös benbit i höger bak kota. Jag undrar lite om konvalescensen efter...
Svar
5
· Visningar
1 906
Senast: Fiorano
·
A
Hästvård Hur får man bort det gula i svansen? Går inte bort med schampoo. Mvh Alizon
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: Frågetecken
·
J
Hästvård när jag hade fodrat hästarna imorse kolla jag över mina två pållar,som vanligt,min ena ett sto hade fått rejäla gallor på båda...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: SaraMara
·
C
Hästvård Det finns många dyra schampon, men visst kan man använd såpvatten har jag hört? Eller nåt annat billigare alternativ än de schampon som...
2
Svar
30
· Visningar
2 729
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Vad är det för örter man INTE ska ge till dräktigt sto. Har haft det uppskrivet här hemma, men hittar inte lappen sedan vi flyttat...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: CosmicQueen
·
Hästvård Våra hästar går i en hage som inte är alltför grön, även om det växer i den. Idag fick de gå en halvtimme i en hage med mycket gräs i...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: eldione
·
Q
Foder & Strö Jag undrar om hästen klarar sig bra på bara havre och hö? Även fast det är en ganska hårt arbetande häst?
Svar
3
· Visningar
627
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka