Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag har ett friesersto som för tillfället äter en massa olika skitsaker ;) Mest för att jag fick en massa foder med när jag köpte...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Mynta2
·
V
Hästvård Jag har maskat alla hästarna med det nya medlet Equimax nu innan betessläpp. Det ska ju vara både som dubbel dos Banminth och Ivomec i...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag måste säga det att jag är imponerad!! Nu i måndags och i tisdags så kom cirkus maximum till växjö. Jag bor ju ganska nära den...
Svar
12
· Visningar
1 704
Senast: goamarie
·
Hästvård Pållen har ju, som jag har skrivit här på forumet tidigare, gått och skaffat sig en skada på förstärkningsbandet i ena frambenet och...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: Iza
·
Hästvård Har en fundering angående att avliva sin häst. Vilka olika sätt finns det? Menar nu inte att den antinget ska bli skjuten eller sprutad...
2
Svar
21
· Visningar
1 734
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Existerar detta fenomen hos hästar? Min hästs uppfödare hävdar nämligen att min häst är allergisk mot detta, han blev tydligen dålig i...
Svar
2
· Visningar
1 301
Senast: mnementh
·
K
Foder & Strö Ni som ger färsk vitlök i klyftor, "skalar" ni den innan ni ger den till hästarna? En kompis till mig gör det INTE. Hon delar bara den i...
2
Svar
22
· Visningar
2 291
Senast: goamarie
·
Hästvård Ni som fått hästar utdömda men velat ha dem kvar en liten tid extra, t ex ge dem en sista månad, ett sista bete eller liknande. Hur har...
Svar
14
· Visningar
1 462
Foder & Strö När är det som mest näring i gräset?Är det nu eller runt typ midsommar osv osv?Tacksam för svar :bump:
Svar
2
· Visningar
729
Senast: charmant
·
A
Foder & Strö Upptäckte att min häst fått gallor i båda bak. Inte varma och inte stora, men ändå synbara. Har nyligen börjat introduceras på grönbete...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Arracsbullen
·
L
Hästvård Jag har ett problem med min häst, han kliar sig på träd som där finns tjära på och nu ser han för hemsk ut. Jag vet ej hur jag skall få...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: HARMONY
·
Hästvård Vi har tre hästar som går på lösdrift. Hagen är smitad med blodmask bådde lilla och stora parasiten det vet vi för vi tog träckprov på...
Svar
2
· Visningar
840
Hästvård Innan jag 'kommer till saken' måste jag avreagera mig! Påväg hem från MK ligger jag på E4:an i 70 km i h (90-väg men det blåste så hårt...
2
Svar
32
· Visningar
1 933
Senast: calind
·
S
Hästvård Min häst går tillsammans med en annan häst i en hage. De kommer succesivt att gå över till en annan hage, men det blir inget regelrätt...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Sirisiri
·
Hästvård Jag har sedan augusti en häst med tuppspatt. När jag köpte honom spattade han ganska mycket och jag har försökt stärka honom under tiden...
Svar
7
· Visningar
1 125
F
Foder & Strö Två av våra ponnier tappade mkt i vikt i jan/feb trots noga räknade foderstater, veterinärkoll, flera avmaskningar, massor av mineraler...
2
Svar
32
· Visningar
2 309
Senast: Frågvis
·
S
Hästvård Vad innehåller de egentligen, och vad gör de för nytta? Jag har aldrig haft en skadad häst så jag vet faktiskt inte.
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: ako
·
A
Hästvård Efter att ha läst en massa inlägg här om hur bra det är med träckprov så har jag i år kostat på mig ett sådant - enskilt på varje häst...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: Magdalena
·
Hästvård Har en liten pålla som nu snart varit halt i en månad. Veterinären var ute för några veckor sedan. Har jag tur har hon bara en ordentlig...
Svar
7
· Visningar
4 996
Senast: ghost
·
S
Hästvård Under vilken period går era hästar ute dygnet runt? Vilken ras är din häst? (utegångstiden beror ju till viss del på vilken typ av häst...
Svar
18
· Visningar
1 735
Senast: Sommartjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V