Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Har ett 2-årigt halvblod och en shettisvalack som är lösa i magen. Halvblodet blev det pga mask. Avmaskade båda hästarna nyss, och då...
Svar
16
· Visningar
1 416
Senast: goamarie
·
Hästvård Vad kallas den..En fåra som syns och är ett tecken på att något med magsmältningen kan vara galet..En häst kan ju bli uppdragen i...
2
Svar
27
· Visningar
2 842
Senast: SaraMara
·
L
Foder & Strö nu behöver jag hjälp ..av er som är 100% säkra på att ni har rätt. Jag vill alltså ha svar som är typ bevisade någonstans.. alltså så...
Svar
11
· Visningar
1 125
Senast: Lindaslycka
·
Foder & Strö Min häst kommer att gå på bete dygnet runt i sommar. Antagligen kommer det att finnas bra med gräs men jag vet inte om det räcker hela...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: mirage
·
Hästvård \"Maskalena\" ;)eller annan maskexpert! Hjälp! Axilur kontra Ivomec Hur är det nu; vad är det för mask som Axilur tar o inte...
Svar
8
· Visningar
2 540
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Hej.Har försökt sätta mig in i det här med avmaskningsmedel men tycker att det ändå går runt i skallen på mig :confused: Det finns ju så...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: Magdalena
·
H
Foder & Strö Hur vet man hur mycket selen hästen får i sig? När behöver man ge extra? Och hur är det med e-vitamin?
Svar
2
· Visningar
698
Senast: kvarngården
·
A
Hästvård Resp Nylanders har ni när ni blandar upp detta medlet? Eller blandar ni inte det? Tacksam för svar nån gång idag. Mvh
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Tviggy1081
·
R
Hästvård Någon som har erfarenhet av skoning av spatt häst? Har en häst med spatt i nedre glidlederna i båda haserna, ohalt och tränas som en...
Svar
16
· Visningar
4 307
Senast: Colombia_Girl
·
S
Foder & Strö Har hört att kli skulle vara bra att ge om hästen har diarre. Stämmer detta? Läste någonstans att man då skulle ge det torrt. Rätt eller...
2
Svar
23
· Visningar
7 442
Senast: Jessica
·
J
Hästvård hej,undrar bara vilket medel använder ni på era hästar som blir irriterade av flugar,myggor etc.??? Vilket,pris och hur bra det...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 275
Senast: blondie1989
·
D
Hästvård Vilket medel är bäst att ha på hovarna för att få dom så glansiga och fina som möjligt?
Svar
13
· Visningar
4 821
Senast: Dragonfruit_
·
Foder & Strö Har någon gång hört att man inte ska ge hästar ensilage för att deras magar inte klarar det. Hästar ska ha hösilage och kor ensilage (om...
Svar
14
· Visningar
5 500
Senast: plumpen
·
Foder & Strö Jag hittade en gammal tunna med betfor och en gammal med havrekross. De är ca 1 år gamla och har varit lufttäta. Havren slängde jag...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: kopur
·
K
Hästvård Var får jag tag i det? Någon som vet vad priset och storlek på förackningar det finns?
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: KaZa
·
H
Hästvård Vilken sorts silikon används under sulor?
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Pelle_P
·
Hästvård Jag blir lite förvånad av 'svängningarna' i åsikter som förs fram ang när man ska ge upp och se till att få sin häst utslagen. Så nu...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 378
Senast: LaMaya
·
N
Foder & Strö Foder till \"avställd\" häst Hej! Jag ska hjälpa till med en rätt besvärlig nsv travare, och jag har funderat lite på foder till den...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: _Nikita_
·
I
Hästvård Min häst har fått nåt hårt som sitter på tanden . funderar på tandsten, eller om det bara är maskmedlet som har fastnat där och torkat
Svar
1
· Visningar
840
Senast: mor_anna
·
S
Hästvård Har en häst som haft diarre ett bra tag nu. Har fått rådet av kliniken på Flyinge att använda Protexin i ca 5 dagar. Om det inte funkar...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: snofflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V