Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Fick för en månad sen hem en vanskött pålle som fick åka till ett grannstall för att äta upp sig så att han kunde kastreras(gjordes i...
2
Svar
21
· Visningar
1 651
Senast: Jessica
·
Hästvård Hur länge behöver man vänja hästarna vid gräs innan man kan släppa dem på bete? Eftersom mina hästar varit skadade har jag inte kunnat...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Just_me
·
M
Hästvård Jag undrar lite över olika herpes virus på häst vad är det för skillnad på herpesvirus typ 1 och herpesvirus typ 4? Kan någon förklara...
Svar
1
· Visningar
1 157
Senast: Boj
·
A
Hästvård Vad kan plötsligt lös mage bero på? Vad kan man göra åt det? Pålla har en till-och-från mage, för det mesta bra, ibland lite lös men...
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: mizzcat
·
S
Foder & Strö Under vilken period går era hästar på bete? Då menar jag perioden de bara äter gräs och inte behöver stödfodras med hö. Undrande :bump:
Svar
10
· Visningar
1 448
Senast: Grevinnan
·
J
Hästvård Min häst är 23 år gammal, han rids inte så mycket längre. Han blir sjuk hela tiden, kolik, hältor,hosta,dålig i magen m.m Hur länge är...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Welsh
·
S
Foder & Strö Vart skickar man hö och annat foder för analys? Någon som har en aning om vad det kostar?
Svar
1
· Visningar
672
Senast: music
·
S
Foder & Strö HEj alla! Står i ett stall som skall släppa sina hästar på bete på söndag. Dock inte jag plus några till som tävlar. Men förgående år...
Svar
10
· Visningar
5 427
Senast: Mynta2
·
H
Hästvård Har bestämt mig för att göra ett träckprov på min pålle, men har lite frågor jag hoppas få svar på här! Hur går det till att göra ett...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: Happy
·
F
Foder & Strö Jag har ju hitintills bara använt mig av Kraffts produkter (och är nöjd med dem) men har blivit lite nyfiken på Hippo. Finns det någon...
2
Svar
27
· Visningar
2 020
Senast: eldione
·
C
Hästvård Kan det vara detta min stackars polle har? Hon har lixom sårskorpor på halsen och på bogen. Hon har haft dessa i nån månad men det är...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: TantEster
·
Foder & Strö börjar det att :eek: skrammla i deras mage då?? Skojar,, Är det bra för hästar att dricka vatten med hög järnhalt?? Isf vad händer...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: mysko
·
Hästvård I dag då jag tog in pållen från hagen så hade han tappat båda framskorna. Det är en vecka kvar till skoning ( inbokad tid) Kan man rida...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: ankic
·
R
Hästvård Hej! Vad tycker just DU är det bästa antiflug medlet?!Och vart köper du det? :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Millz
·
M
Hästvård Min pålla har hovbroskförbening i båda framhovarna. Detta konstaterades när vi gjorde en hältutredning förra året. Hältan berodde...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: MaLu
·
K
Hästvård Hur kan man ta reda på om hovslagaren är utbildad? Vad innebär det i praktiken att en hovslagare har Gesällbrev eller har genomfört...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Krabban
·
M
Foder & Strö när man fodrar med lucern ska man kanske köpa "specialanpassat mineralfoder till höga Ca innehåll i grovfodret" som det står på deras...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: music
·
H
Hästvård Jag skulle vilja ha tips om "foder tillskott" som man kan ge pållan för att hennes hovar ska bli hållbarare och inte spricka så lätt...
Svar
13
· Visningar
868
Senast: Siglavy
·
P
Foder & Strö Vad ger ni per kg för krossad korn? fattar inte att det ska vara så himla svårt att få tag i till et rimligt pris :cry:
2
Svar
20
· Visningar
1 407
Senast: Sommartjej
·
Foder & Strö Har en häst som är bukig men rätt ok i kroppen för övrigt men jag vill ha bort magen. Frågan är hur hög kvot jag vågar lägga henne på ...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka