Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Alla sadlar glider över år höger och jag tycker att vänster bogblan kanske är något mer musklat än höger, annars kan jag inte se/märka...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Stallkatten
·
S
Hästvård innan sommaren.. vad är det man vaccinerar mot?
Svar
4
· Visningar
620
N
Hästvård När jag gick ut till stallet igår så tyckte jag att ena hästen stod konstigt. Han stod liksom som en gunghäst, bakbenen långt bakom sig...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: ch791022
·
P
Hästvård Åh...jag är så less på allting... Min häst har gått ihop med en annan häst nu ett tag...vilket inte funkade något vidare,de höll på att...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: hjalle
·
E
Hästvård Är det någon som har något tips hur man blir av med myggor i stallet? Jag börjar bli galen över att se ut som en prickig korv, hästarna...
Svar
8
· Visningar
1 248
Senast: EdisonM99
·
G
Foder & Strö Jag är nybörjare på det här med föl och behöver därför råd från Er med erfarenhet. Vad brukar Ni ge Era ston att äta, när de går på...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: coscos
·
B
Hästvård Jag undrar hur vanligt det är med allergi på hästar och har ni några erfarenheter av att era hästar och andras hästar har reagerat på...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Bee
·
Hästvård Vill gärna dela med mig av mina erfarenheter. Har tidigare avmaskat alla hästar 2 ggr per år. Före och efter betet. Alldeles för sällan...
Svar
10
· Visningar
1 444
Senast: Francess
·
E
Hästvård hej Jag har 2 st shettis hingstar födda 2002, hur länge kan dom gå i samma hage? Just nu går dom i samma box och hage! När ska jag...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Elwis_86
·
P
Hästvård Min shettis hade 0 EPG, men de andra hade blodmask 800 EPG och dem tänkte jag avmaska med nåt lämpligt, Ivomec kanske. Men ponnyn då...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: pialotta
·
K
Foder & Strö Jag fick hjälp med att räkna på min foderstat i höstas och nu behöver jag hjälp igen! Vi ska nämligen byta hö! Min häst är ett sto, ca...
Svar
19
· Visningar
1 276
Senast: Minelli
·
H
Hästvård Måste ha ett billigt recept tills i sommar. Och som FUNKAR och som är lätt att göra! :idea: Ge mig tips!
Svar
3
· Visningar
2 153
Senast: bigganl
·
C
Hästvård Jag har letat häst i nästan ett år men inte hittat nån jag velat ha. Nu har jag gjort de men den har nåt som heter måttlig...
2
Svar
20
· Visningar
6 760
Senast: bigganl
·
Z
Hästvård Nu i slutet av maj kommer min nyinköpta unghäst hem till mig. Den kommer att släppas på betet direkt när den kommer tillsammans med min...
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Magdalena
·
Hästvård Nu skulle jag som är helt grön innom området vilja få lite saker och ting uppklarade. Jag blev rent ut sagt chockad när jag läste en...
Svar
13
· Visningar
1 518
Senast: Fleyta
·
Hästvård Och vilka komplikationer kan det bli? Har just nu en häst som varit snuvig i ena näsborren ett tag. Vet var ut i fredags och sa att...
Svar
8
· Visningar
8 399
Senast: Rie
·
Hästvård Nån som har erfarenhet av hästar med skador på djupa böjsenans försträkningsband? Prognos, konvalecens osv? All information emottages...
Svar
16
· Visningar
20 448
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö ..hur ska man vänja dem då? Syrran har köpt en tävlingshäst som inte stått i gräshage på 6 år, och vi funderar hur man ska vänja in...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: BoAOrm
·
L
Foder & Strö hej! min häst,en 13 årig halvblodsval i tävlingskondis, blir väldigt lätt lös i magen. först kommer det ut bruna "vatten droppar" sedan...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: puckis
·
Foder & Strö vad är det egentligen för skillnad mellan pelletterad och strimlad betfor? varför finns det två sorter?
2
Svar
21
· Visningar
1 553
Senast: BoAOrm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka