Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har en häst som är bukig men rätt ok i kroppen för övrigt men jag vill ha bort magen. Frågan är hur hög kvot jag vågar lägga henne på ...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Jessica
·
C
Hästvård Finns det något annat man kan göra än att ge olja och b-vitamin för att få huden i bättre skick. Mitt sto får de ena utslagen efter de...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: Cecely
·
I
Foder & Strö hej jag har en häst som jag skulle vilja ha mera muskler över rumpan på vad ska man ge då ????
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Magdalena
·
R
Foder & Strö Jag har en "lagomt" stor beteshage,som räcker gott o väl till mina 3 hästar! (tror jag) Första sommaren som jag bor här. Jag funderar på...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: BoAOrm
·
Hästvård Har ett 3-årigt sto som är riktigt svullen framför ljuvret, som om det är körtlar eller något som svullnat upp. Hon verkar inte ha ont...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: mannis
·
G
Foder & Strö Är det någon som använder det, jag har sett dom på granngården......
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: Grevinnan
·
Foder & Strö har hört av en kompis att foderkalk ska vara bra för dåliga hovar. att kalket gör dem hårdare och mer hållbarare inte att de växer...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: panzy
·
E
Hästvård Hejsan Jag har en häst som har kotledsinflamation vänster bak. Han har fått Fenylbutazon i 2 omgångar som han äter, sista omgången går...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: ylvalill
·
Hästvård Jag har 2 hästar en tävlingshäst och en som mest går som promenad häst och bara tävlar lite lätt då och då. Tävlingshästen är fin i...
Svar
11
· Visningar
1 080
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag har en fråga till dem av er som håller på med örter. Jag läser just nu Hästägarens örtabok, och Self skriver bland annat att man ska...
Svar
15
· Visningar
2 156
Senast: Huntress
·
P
Hästvård Precis framför sadelgjordsläget har hästen vårtor med en omkrets på ca en 5-krona. Vad behandlar man bäst med?
Svar
3
· Visningar
1 011
M
Foder & Strö Nu har jag släppt mina hästar på bete. Stoet på 5 år som är högdräktig har hitills ätit: 1kg spannmål,1kg betfor,1kgkrafft breed,0,2kg...
Svar
8
· Visningar
801
Senast: Natascha
·
Z
Foder & Strö Jag har funderat på att ge min häst hösilage nästa år,jag har tröttnat på dammigt och mögligt hö nu... Jag har lite frågor angående det...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Cesam
·
Foder & Strö Nu på lördag kör vi i väg med vår hingst åring. han skall vara borta till 1 september. Det känns jobbigt. Men bra för honom. Han skall...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Vad har ni för erfarenheter? Min har stått som konvalecent i 8 veckor efter en ocd operation v. bakknä. Egentligen var det 2 veckor i...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: sax
·
B
Hästvård Var på dressyrtävling i helgen, gick inge bra, pållen vägrade galoppera, gå på tygeln, lyssna osv. blev argare och argare, kände att det...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: goamarie
·
Hästvård Kan man använda flugmedel för kor på häst? Medlet heter Bayofly och är klass 2. Eftersom jag kan ta det hemifrån hade det sparat lite...
Svar
6
· Visningar
2 616
Senast: goamarie
·
B
Hästvård Jag ska försöka beskriva vad jag har för problem med min häst för att höra om någon annan har varit ute för samma sak eller om det är...
Svar
11
· Visningar
1 473
Senast: bullis1
·
P
Hästvård \"kula\" på senan Min lille pojke har fått en konstig kula på senan på ena frambenet. Någon som kände på den tyckte att det verkade...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: plastis
·
Hästvård Vet ni någonting om det? Vi har nu varit på klinik och lilltjejen har fått cortison och tuppkam. Vid återbesök om 14 dagar räknade...
Svar
19
· Visningar
2 918
Senast: bullis1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka