Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Den enda butiken i närheten som sålde det schampot har ju slagit igen. Och sist jag köpte det var ju på en tävling några mil härifrån...
Svar
9
· Visningar
1 812
Senast: Cesam
·
Foder & Strö Hur gör ni som ger vitlöksgranulat på sommaren utan att blanda i det i ex betfor? Jag har alltid gett mina i fodret men tycker det är...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: Cesam
·
F
Foder & Strö Någon som kan ge mig tips på foder som ger hästen mer hull? Jag är inte hundra procent säker på hur mycket han får nu eftersom att de...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Frågvis
·
Hästvård Vill veta mer om det.Ni som har hästar med pålagringar på framknäna; hur rids de,har de lindrigare eller mer,finns det nåt man kan göra...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: mirage
·
V
Foder & Strö Mitt sto har börjat gå på bete men kommer in till natten. Min fråga är ska jag tro att betet ger så pass att det är därför hon lämnar så...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Magdalena
·
Z
Foder & Strö Någon här som ger hopoff till sina hästar? Vad tycker ni om det, fungerar det bra osv? Berätta om era erfarenheter av det. Tacksam för...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: kakan79
·
Hästvård Finns det sånt som hjälper mot stelheten? Vår gubbe kan vara lite stel i framknäna och öht i lederna kring frambenen. Inte något som...
2
Svar
25
· Visningar
2 983
Senast: angelaL
·
I
Hästvård Ska maska min häst i morgon med banminth. Ska man maska med dubbeldos eller vad brukar ni göra ?
Svar
11
· Visningar
1 331
Senast: Magdalena
·
B
Hästvård Finns det någon här som har en allergisk häst? Jag funderar mest på matallergi. Pållen visade symptom för 2 år sedan då jag ökade...
Svar
6
· Visningar
3 192
Senast: Balderum
·
V
Foder & Strö någon skillnad på betfor paletter å "vanlig"betfor?
Svar
7
· Visningar
742
Senast: BeastieBabe
·
L
Hästvård Har ni tagit ut era hästar än? Om inte, när har ni tänkt att göra det, hur länge vande ni dom med gräs innan dom fick gå ut på bete?
2
Svar
25
· Visningar
1 696
Senast: Lola_97
·
S
Hästvård suck. ja ngn gång ska väl kanske va den första då. hästen som aldrig vart halt och dylikt fick besök av hovslagaren i tisdags (förra...
Svar
4
· Visningar
5 569
Senast: __Stilett__
·
B
Foder & Strö Jag ska byta ut havren mot ett "helfoder" eller vad man nu kallar det. Vilket e bäst? Krafft grund? Vill ha ett så man inte behöver ge...
Svar
2
· Visningar
631
Senast: mirjada
·
Hästvård Värmen är här igen. Idag kändes det som en sommardag här i Skåne. Underbart... eller? Nu börjar helvetet igen. Det är fantastiskt hur...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Dito
·
M
Foder & Strö Hej! Jag ska för första gången i sommar hyra två varmblods-hästar och undrar hur jag ska göra med betet. Det är ju risk att hästarna får...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: LottaLuvin
·
R
Hästvård Är nyfiken på ur en strålbenshälta visar sig?? Hur beter sig hästen då å vad är orsaken??
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: Zaga
·
Hästvård Vi har ett 13 åringt sto som förra sommaren fick en fölunge. Efter att hon fått föl så har hon fått ryckningar i sitt ena bakben, det...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: joie_de_vivre
·
E
Hästvård Hur vanligt är det, eller finns det över huvud taget? Tacksam för info eller tips om annan tråd med samma innehåll! Misstänker att...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: Dragonfruit_
·
B
Hästvård Hej, en travare som haft skor alltid( på travbanan) och nu ska bli ridhäst, vadv tror ni om att ta av bakskorna? dela gärna med er av...
Svar
19
· Visningar
1 354
Senast: lakrits
·
J
Foder & Strö alla på mitt stall ger betforen efter ridningen, men jag har hört stallägaren att det är befängt.. man ska hästen betforen innan...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: prince77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18