Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag funderar om min häst kan ha problem med höger bakknä. Hon har väldigt mkt spänningar i högerbak (höftböjarm mm). Hon rör sig ngt...
Svar
2
· Visningar
1 872
Senast: anhe
·
Foder & Strö Jag har bestämt mig för att (försöka) räkna foderstat (fast måste nog ta hjälp) till min häst då han är för tunn och inte gått upp den...
2
Svar
20
· Visningar
1 825
Senast: ankans
·
D
Foder & Strö \"betforvattnet\" brukar alltid fylla på maten till pållen med en massa betforvatten (alltså när betforen är svällt finns det en massa...
Svar
6
· Visningar
2 721
Senast: pialotta
·
S
Hästvård En något förvirrad fundering som vanligt, men... En häst som skos med höga trakter, riskerar den att slitas mer på något ställe eller...
Svar
9
· Visningar
6 223
Senast: HannaZ
·
T
Hästvård Träckprovet visade följande: 0 EPG Bandmask 0 EPG Spolmask mindre än 30 EPG Stor/Liten Blodmask Med andra ord betyder det att våra...
Svar
6
· Visningar
695
Senast: majja22
·
Foder & Strö Enligt de trådar som finns uppe sedan tidigare behöver en häst 0,2 mg selen per 100 kg kroppsvikt.Det stämmer väl ? Hur mycket selen...
2
Svar
27
· Visningar
1 787
Senast: Welsh
·
Foder & Strö Det här är kanske en dum fråga. Men vad finns det för forskning gjord på vad som är ett bra hö vilken kvopt en häst beöver osv. Vet att...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: alpha
·
Hästvård Har ett litet russ som inackordering, matten bryr sig inte om honom så han är "överlämnad" i min vård kan man säga. Nu har han börjat...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: Shettisar
·
Foder & Strö Hej! Kort fråga tillför man något ämne vid "görandet" av hösilage eller är det vid "görandet" av ensilage?? Är på väg att köpa hösilage...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: ankans
·
K
Hästvård Vad kontrollerar egentligen en veterinär vid besiktningen av en åring? Man gör ju inte böjprov t.ex. :confused:
Svar
5
· Visningar
858
Senast: snofflan
·
Hästvård Skrev ett inlägg förra veckan om min pålle som busat lite för mkt i hagen och i samband med det trampat av sig en sko. Dagen efter var...
2
Svar
27
· Visningar
2 159
Senast: ylvalill
·
C
Hästvård Inte många som svarat på mina tidigare inlägg om hasledsgalla. Det verkar som att det inte är så många som vet nåt om det. VArför det...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: md5krist
·
Hästvård ...ni som vågar... Hur mycket (länge)/dag och hurudant gräs får era fånghästar äta ? Hur fortsätter ni med invänjningen ?
2
Svar
38
· Visningar
6 573
Senast: tott
·
M
Hästvård benen \"knäpper\" när min häst går omkring i boxen t.ex så kan man höra att det liksom "knäpper" eller vad man ska kalla det. Har hört...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: music
·
K
Hästvård Har hört många säga att om man har hästar i riskzonen för fång, så ska man inte släppa dem på bete förrän efter midsommar. Är det någon...
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: josse_horses16
·
I
Hästvård hej jag har en häst som snurrar väldigt mycket med ena bakbenet när den går på mjukt underlag. han är lite lägre på utsidan av hoven ...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: ameo
·
Hästvård http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph/stormymolly/detail?.dir=/Maestro&.dnm=f8cb.jpg Hoppas länken fungerar.. På kortet så ser man om man...
Svar
10
· Visningar
2 143
Senast: sissu
·
Foder & Strö hur skulle ni ha fördelat maten? fodringar: 07:00 (morgon, hö ute, kraft inne) 12:00 (lunch, ute) 15:00 (middag, inne) 19:30...
Svar
10
· Visningar
896
Senast: Filou
·
Foder & Strö Vägde min häst på bollrup i söndags, han är ca 158 cm i mankhöjd o vägde 520 kg enl. vågen. Han är lite i överhull, o grovt byggd. Men...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Jag håller på att räkna ut foderstat på min tvååring (vbl. trav) och har använt mig av freefarms foderstatsprogram (för den växande...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka