Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min granne har en ettårig arab som man ser revbenen på på långt håll... hon säger att han får mat och blir avmaskad osv...men jag ska...
Svar
10
· Visningar
2 282
Senast: peachezz
·
T
Hästvård Min helosan tog slut ig år o jag tänkte på om jag kunde änvända klöver vaselin o smörja pållens sårskorpor med?? någon erfarenhet? har...
Svar
6
· Visningar
1 515
Senast: juli
·
L
Hästvård Andväder ni ngt flugmedel på era hästar? Om, vilket? O varför? Hur ofta får man spruta på erat medel? Vi hade tänkt använda switch...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: pinky
·
Foder & Strö Kostnad vetekli & fosforbalans Jag behöver ett ungefärligt pris för vetekli och fosforbalans för att räkna på en sak. Nån som vet ?
Svar
5
· Visningar
1 412
Senast: MIE83
·
D
Foder & Strö När det står xkg betfor, vad betyder det då? Är det räknat på blöt eller torr?? Jena
Svar
2
· Visningar
623
Senast: guldmane
·
O
Foder & Strö Hur gör ni när ni ska vänja era hästar med betet? hur lång tid får dom stå de första dagarna? hur fort ökar ni tiden? Jag har en...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: zana
·
Foder & Strö Tänkte börja ge Pinkisen Krafft Magnesium för att testa hur det påverkar hennes temperament. Frågan är bara hur länge man måste ge det...
Svar
10
· Visningar
1 689
Senast: BJÖRKIS
·
L
Foder & Strö Stallägaren tycker inte att våran fölunge vuxit så mycket som han borde och vi ska försöka ge något komplement - men vad? :confused...
Svar
13
· Visningar
1 540
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Efter mycket funderande undrar jag hur mycket det egentligen kan skilja i underhållsbehov mellan olika hästar om man jämför samma...
Svar
5
· Visningar
680
Senast: mirjada
·
Hästvård Nu vet jag varken ut eller in. Skulle som vanligt ta ut hästarna imorse men när jag fått grimman halvvägs på Kele fick hon panik och...
2
Svar
30
· Visningar
3 207
Senast: Puffis
·
Foder & Strö Kan man ha det? Havre går ju knappast att lägga i bollen då det skulle försvinna ner i sågspånet. Pålle kommer ju bara att äta en pettet...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: alpha
·
T
Foder & Strö :) Hello. Har försökt leta i gamla Vitlöks-trådar men kan inte riktigt hitta "mitt" svar. Alltså: Jag vill ge min häst vitlöksgranulat...
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: Cesam
·
C
Hästvård Med risk för att bli tjatig...är det ingen som vet om det är nån skillnad eller är det samma sak? Är det nån som känner till nån häst...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: Sweet
·
Hästvård Nån som har gjort detta? Vad kostar en sån ungefär? Min häst har antagligen en hormonrubbning men veterinären som gjorde akupunkturen på...
Svar
6
· Visningar
2 258
Senast: linzan
·
L
Hästvård Jag vet att det varierar från häst till häst men ungefär mellan vilka grader brukar hästens "friska" temperaturdet ligga? När har...
Svar
9
· Visningar
1 677
Senast: solros
·
W
Foder & Strö Hej Finns det någon som vet var man kan få tag på små balar med hösilage? (Ej Horsehage) MVH Ulrica
Svar
1
· Visningar
654
Senast: mirage
·
Z
Hästvård Är det någon här som har hört talas om equimins hästvårdsprodukter? Har någon erfarenheter och/eller har köpt något från dom? :cool...
Svar
1
· Visningar
1 223
C
Hästvård Sitter här och är ledsen, var tvungen att ta bort min 31-åriga fjordvalack i början av veckan. Har haft honom i 22 år så det känns så...
Svar
13
· Visningar
1 831
Senast: Niklasson
·
Hästvård Lite idiotfrågor från mig. Undrar vad som skiljer en klinikbesiktning från en "vanlig". Prisskillnad? Ingår röntgen eller inte? Är det...
Svar
2
· Visningar
871
·
J
Foder & Strö Har nu funderat fram och tillbaka hur pass mycket gräs jag ska räkna med att hästen äter ute i hagen under dagarna. Det är samma hage...
Svar
2
· Visningar
741
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka