Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som kan svara mig på om/hur hösilagebalar påverkas av lagring över sommaren? De balar vi eventuellt inte gör av med nu...
Svar
6
· Visningar
808
Senast: farin
·
G
Foder & Strö När ni har bytt kraftfoder till era hästar, hur mycket börjar ni med att blanda ut?
Svar
2
· Visningar
649
K
Hästvård min lille pålle köpte jag i october. MKT vanvårdad!!!!! men i december började det ljusna, han fick normalt hull o började bli riktigt...
2
Svar
23
· Visningar
2 138
Senast: SaraMara
·
Foder & Strö Om jag exempelvis tränar hårt en dag, blir jag ju hungrigare, bränner mer & äter mer. Men med hästarna ska det alltid vara exakt...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Magdalena
·
L
Hästvård hej är det ngn som haft en hovböld som typ gått in under strålen? Hur lång tid har det tagit för er häst att hämta sig osv.
Svar
8
· Visningar
4 585
Senast: ch791022
·
P
Hästvård I fredags när jag tog in hästen var hon svullen från carpus och nedåt hf och jättehalt. Kylde och lördag-söndag stod hon i fålla. Söndag...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: pialotta
·
Hästvård ja, vilket är bästa och enklaste sättet att kyla hästens ben på??? vatten? kylgel?? kyllera Hur funkar liniment??? bra för???
Svar
12
· Visningar
4 210
Senast: FrostigStjärna
·
Hästvård Nån som har en häst med detta? Jag funderar på att köpa en shettis men grejen är att denna häst har detta, han ska bara ut o promeneras...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: pialotta
·
C
Hästvård Har en häst som blivit sparkad i hasleden i januari. Har kollat med veterinär och röntgat. Hon fick ett rejält överben. Hon har inte...
Svar
4
· Visningar
1 913
Senast: calind
·
Hästvård Arrow är halt - väldigt halt... Kan knapt stödja på vänster fram... :( Red inte i går, jobbade hela dagen, men tyckte han gick...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Dragonfruit_
·
N
Foder & Strö hej. jag köpte en shettis igår.han kommer att gå ute dygnet runt,han är 10 månader och hingst.han har massor med päls. borde väl ha...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Detta är kanske en onödig fråga :D, men lindar man bandage från mitten o upp och vidare ned eller tvärtom? Gör alltid olika varje gång...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Rosenblad
·
S
Foder & Strö Svullnad lika stor som en handboll i diameter och den buktar ut någon centimeter. ej öm, ej feber, pigg och busig...
Svar
10
· Visningar
1 872
Senast: Rea
·
S
Foder & Strö Sitter och funderar lite över foder. Har inte höanalys eller häst (men letar) men det kanske går att svara på frågorna ändå? Jag har...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: skimmer
·
Foder & Strö Och vad är det för häst (ras, ålder, arbete etc..)? :confused: Lite nyfiken bara, för enligt Freefarm så får mina hästar dubbelt så...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: Mynta2
·
C
Foder & Strö Jag har funderingar på att ge äppelcidervinäger till min märr just för att rensa ut systemet (hört att det ska vara bra), anledningen är...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Jag (nåja, barnen då) har en smäcker welsh som har en viss förmåga att se ut som en tunna efter betet :crazy: (har eget bete hemma som...
2
Svar
24
· Visningar
3 272
Senast: ang
·
L
Hästvård Hej! Jag vet att det är fler än jag som håller på att frågar om när man ska klippa och om det är bra eller inte. Och jag ska väl göra...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: FrostigStjärna
·
S
Hästvård Skyldes det alltid at hesten er sterkere i den ene siden, eller kan det være noen hester som bare ER sånn?
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Kratus
·
J
Foder & Strö Liten fråga som jag inte har hel koll på.. Vilka foder ær dær mest alternativ minst energi i? Jag har en korsning nordsvensk...
Svar
7
· Visningar
823
Senast: J3O
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka