Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Nu har vi pratat med dem igen(de som köpt min gammla ponny och har misskött hennes fånghovar) Vi har fått lov att tvinga dem att nu ta...
Svar
18
· Visningar
1 486
Senast: Shettisar
·
P
Hästvård En kompis till mig misstänker borrelia på sin ena häst. Undrar hur man går till väga för att ta borrelia-prov? Är det ett vanligt...
Svar
3
· Visningar
3 334
Senast: majja22
·
Hästvård Funderar på om jag ska ta och klippa hovskägg och karleder å min häst nu när lersäsongen börjar, för att det ska bli lättare att hålla...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: pinky
·
O
Hästvård ÄR det bra för hovarna? varför/varför inte? :confused:
Svar
7
· Visningar
3 708
Senast: Guatemala
·
A
Hästvård Är det någon som vet hur man stretcha hästens bukmuskler? De som börjar bakom armbågen och går bakåt till ljumsken. Stora bukmusklen...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: zilla
·
E
Hästvård Min shettis hingst på 2 år har det tror jag. Hans ben fastnar i hagen när han har stått stilla en stund. Jag vet inte vad jag ska göra...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Elwis_86
·
T
Hästvård Hjälp mig! Det börjar varje vår och håller oftast i hela sommare. Min häst sväller jättemycket bakom ganascherna. Hon ser ut som en...
Svar
14
· Visningar
1 540
Senast: artchie_1997
·
Hästvård Hur länge fäller de egentligen?? Blir galen på allt hår överallt Snart tar jag fram dammsugaren :D Min foderhäst har fällt i omgångar...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: orion_x
·
D
Foder & Strö Är det rimmligt att ge en shettis som går ute i en hage med mkt gräs ifrån 07:30 till 15:00-16:00, ½ kilo hösilage eftermiddag och kväll?
Svar
12
· Visningar
871
Senast: Dragonfruit_
·
O
Foder & Strö hur, när, varför, hur mkt ger man till en häst?
Svar
3
· Visningar
668
Senast: snofflan
·
K
Hästvård Hur gör ni när ni lägger den? Vad använder ni? kalk och halm eller? om man vill ha spån då? kan man göra en permanent bädd som funkar...
Svar
11
· Visningar
858
Senast: Kiira
·
T
Hästvård Tänkte köpa kyllera från börjes till min senskadade häst men har någon erfarenhet av kyllera sorterna från Börjes?? Eller har ni nåt...
Svar
7
· Visningar
3 584
Senast: RebeckaKihlberg
·
S
Hästvård Har en fundering som dök upp nu. Jag hade en häst hemma för 2 sommrar sen. Som ett "mellan hem", mina fosterföräldrar brukade ta hem...
Svar
10
· Visningar
1 018
Senast: marieka
·
S
Hästvård Har för mig att jag läst om "strausser" metoden (Heter det så) här någonstans på buke men nu kan jag inte hitta tillbaka till...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: sanwan
·
Hästvård ...av ben, kan t ex distriktsveterinär göra det på hemmaplan eller måste man åka iväg med hästen till klinik för att göra det?
Svar
3
· Visningar
729
Senast: Alvia
·
L
Hästvård Mitt ena sto är riktigt jobbig vid brunst, Hon har svårt att vara själv i vanliga fall men vid brunst förvärras detta och hon kan inte...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: gonkan
·
Z
Foder & Strö Jag gav det förra sommaren för att jag ville att Cayenne inte skulle säcka ihop totalt av betet, utan att jag skulle kunna träna...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: zana
·
Hästvård Jag har min häst på klinik sen i tisdags för han har uppvisat difusa symptom på kolik och har ätit och druckit väldigt dåligt ett tag nu...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 048
Senast: Inna
·
E
Hästvård Vad får distriksveterinärer göra? Får dom behandla hälta på en häst? genom att spruta i leden osv.? Eller skickar dom en till en klinik.
Svar
8
· Visningar
1 354
S
Hästvård Tog in killen som går i samma hage som mitt sto idag efter att han hade sprungit som en galning när jag hade tagit ut Ami. Inte för att...
Svar
9
· Visningar
3 667
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka