svar till:

Om man kollar vad det är för typ av fett i tex korn

nettan svarar: vad sa du att du sa sa du???
fett i korn??kornets halt av högvärdigt protein är lågt,halten av lysin lågt,FETTHALTEN ÄR TÄMLIGEN LÅG!!
inslag av fibrer är lägre än havrens. :confused:
 
Jag vet inte hur mycket fett det är i majsen som man köper hos lantmännen, men jag kan tänka mig att det kanske inte är så mycket pga att det är "majsflingor" och då antar jag att oljan är taget ur dom före...
Är det nån som har koll på hur mycket fett(vill gärna veta om det är nå spårämnen, vitaminer eller nått sånt) som majsflingorna innehåller?.
I min lista står det bara Mj 13,9, Smbrp 63g, Ca 0,4g, P 3,1g, Mg 1,3g). Är det någon som har nå andra siffror än dessa?
Om man köper majsolja så är det 100% fett...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min äldre häst har svårt att hålla hullet. Veterinären rekommenderade att jag skulle ge olja. Vad för olja ska jag ge för hullet...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 393
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 255
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 402
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp