Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård vad kostar det ? hur många veckor ska det hinna gå innan man kan tävla?
Svar
14
· Visningar
1 015
Senast: moonlightgarden
·
K
Hästvård Finns det någon som gör det på hästen? Har aldrig hört om det men började fundera (helt fel antagligen...) för man borstar ju sina egna...
Svar
8
· Visningar
1 361
Senast: beauspirit
·
A
Hästvård \"Tappar\" bakbenen Hästen som jag har på foder är 22 år gammal och ibland när vi rider så liksom tappar han ett bakben. Han sliter...
Svar
4
· Visningar
1 566
Senast: hjalle
·
Foder & Strö Är det någon som kan svara mig på om/hur hösilagebalar påverkas av lagring över sommaren? De balar vi eventuellt inte gör av med nu...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: farin
·
G
Foder & Strö När ni har bytt kraftfoder till era hästar, hur mycket börjar ni med att blanda ut?
Svar
2
· Visningar
650
K
Hästvård min lille pålle köpte jag i october. MKT vanvårdad!!!!! men i december började det ljusna, han fick normalt hull o började bli riktigt... 2
Svar
23
· Visningar
2 141
Senast: SaraMara
·
Foder & Strö Om jag exempelvis tränar hårt en dag, blir jag ju hungrigare, bränner mer & äter mer. Men med hästarna ska det alltid vara exakt...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Magdalena
·
L
Hästvård hej är det ngn som haft en hovböld som typ gått in under strålen? Hur lång tid har det tagit för er häst att hämta sig osv.
Svar
8
· Visningar
4 613
Senast: ch791022
·
P
Hästvård I fredags när jag tog in hästen var hon svullen från carpus och nedåt hf och jättehalt. Kylde och lördag-söndag stod hon i fålla. Söndag...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: pialotta
·
Hästvård ja, vilket är bästa och enklaste sättet att kyla hästens ben på??? vatten? kylgel?? kyllera Hur funkar liniment??? bra för???
Svar
12
· Visningar
4 213
Senast: FrostigStjärna
·
Hästvård Nån som har en häst med detta? Jag funderar på att köpa en shettis men grejen är att denna häst har detta, han ska bara ut o promeneras...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: pialotta
·
C
Hästvård Har en häst som blivit sparkad i hasleden i januari. Har kollat med veterinär och röntgat. Hon fick ett rejält överben. Hon har inte...
Svar
4
· Visningar
1 914
Senast: calind
·
Hästvård Arrow är halt - väldigt halt... Kan knapt stödja på vänster fram... :( Red inte i går, jobbade hela dagen, men tyckte han gick...
Svar
8
· Visningar
1 285
Senast: Dragonfruit_
·
N
Foder & Strö hej. jag köpte en shettis igår.han kommer att gå ute dygnet runt,han är 10 månader och hingst.han har massor med päls. borde väl ha...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Detta är kanske en onödig fråga :D, men lindar man bandage från mitten o upp och vidare ned eller tvärtom? Gör alltid olika varje gång...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Rosenblad
·
S
Foder & Strö Svullnad lika stor som en handboll i diameter och den buktar ut någon centimeter. ej öm, ej feber, pigg och busig...
Svar
10
· Visningar
1 872
Senast: Rea
·
S
Foder & Strö Sitter och funderar lite över foder. Har inte höanalys eller häst (men letar) men det kanske går att svara på frågorna ändå? Jag har...
Svar
6
· Visningar
822
Senast: skimmer
·
Foder & Strö Och vad är det för häst (ras, ålder, arbete etc..)? :confused: Lite nyfiken bara, för enligt Freefarm så får mina hästar dubbelt så...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: Mynta2
·
C
Foder & Strö Jag har funderingar på att ge äppelcidervinäger till min märr just för att rensa ut systemet (hört att det ska vara bra), anledningen är...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Jag (nåja, barnen då) har en smäcker welsh som har en viss förmåga att se ut som en tunna efter betet :crazy: (har eget bete hemma som... 2
Svar
24
· Visningar
3 289
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka