Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Efter de senaste dagarnas ridning har mitt sto druckit massor, trots att jag inte ridit speciellt hårt. Ett normalt pass på kanske 40...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: mirage
·
A
Hästvård Min häst har små prickar i öronen, plack tror jag det heter, är det nån som har ett bra tips på hur man får bort dem?
Svar
4
· Visningar
814
Senast: Tviggy1081
·
P
Foder & Strö vilka behov har fölen (åringarna) när de blivit "12 månader"? visst är det så att behoven minskar ju äldre de blir och sedan ökar de...
Svar
13
· Visningar
968
Senast: Magdalena
·
I
Foder & Strö Ger ni olja till era hästar? Sort? Bra/dåligt?
2 3
Svar
41
· Visningar
3 097
Senast: mirjada
·
S
Hästvård Någon som kan hjälpa mig, gissa eller fundera vad som kan ha hänt? Hittar min häst i hagen med en svullnad/ödem/böld eller vad det nu...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: CK
·
G
Hästvård En kompis häst fick igår kolik. När veterinären kom hade han 90 i puls och ingen trodde att han skulle överleva. Men dte gjorde han...
Svar
5
· Visningar
862
Senast: snofflan
·
Hästvård Mitt sto blev sparkat i hagen i lördags (vet att det var en spark eftersom jag såg när det hände) och fick ett sår på insidan hasleden...
Svar
6
· Visningar
3 095
Senast: Qodrofenia
·
S
Hästvård Nån som vet något bra knep för att få pälsen blankare? Förutom att borsta då..hehe :D Nej men hon är välryktad och så,men ändå är pälsen...
Svar
18
· Visningar
1 291
Senast: Iglatjarn
·
K
Hästvård Hur är det om man tvättar/baddar med äppelcidervinäger, måste man skölja ur det eller är det okej om det sitter kvar? Det blir ingen...
Svar
15
· Visningar
1 831
Senast: SessCa
·
Hästvård Hur djupa ska/kan de egentligen vara utan att det är skadligt? Hästen ifråga har nog alltid haft ganska djupa strålfåror, men nu tycker...
Svar
4
· Visningar
1 628
Senast: Galadriel
·
W
Foder & Strö Hej!! Jag vill ta reda på fakta om majs som foder till en häst. Vad det kan kosta m.m. Är det någon här som är erfaren på den fronten...
Svar
11
· Visningar
1 673
Hästvård Vårt halvblod har blivit halt, det kommer och går men är alltid bara i trav. Han är inte svullen eller öm, han är masserad och palperad...
Svar
5
· Visningar
1 403
Senast: md5krist
·
Hästvård Ja, rubriken säger ju allt. :D Det gäller en "gammal" travare som ej gått löp, men som tränats lite trav. Hade senskada på ett framben...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: ako
·
Hästvård Idag upptäckte jag att pålle hade en ärtstor (pyttelite större kanske) bula ungefär vid kronleden. Den satt rakt på utsidan. Han är 4...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: psychogrrl
·
Foder & Strö Hej! Min granne som är bonde har erbjudit mig att köpa havre till mycket förmånligt pris. Frågan är bara om det är bra havre...
Svar
4
· Visningar
871
Z
Foder & Strö Det står att HippoVitlök 100% är rik på naturliga vitaminerna A, B1, B2, C, E, samt selen och spårämnen. Men jag har inte sett...
Svar
9
· Visningar
790
Senast: Ika
·
3
Hästvård Berätta allt ni vet om grå starr på föl/ unghästar... Det är jätte viktigt för mig. Fölet avlivades vid tre månaders ålder på grund av...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: 333
·
T
Hästvård :( ngn som kan hjälpa mig????????????? 2 hästar i stallet envisas med att ha temp som flexar upp o ner, inga andra symptom. glada, äter...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: trollfaksen
·
C
Hästvård Idag upptäckte jag en hård knöl på insidan av ena frambenet under knät, stor som en femkrona, buktade ut en liten bit. Vad kan det vara...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Mirelle
·
Hästvård Hur \"korrekta\" är träckprovssvar? Provsvarena (prov 504) visade på 0 EPG på allt som kollades samt ingen förekomst av bandmask. Det...
Svar
12
· Visningar
1 179
Senast: majja22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka