Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Jag har en 3-åring som är väldigt svårfödd, antagligen till följd av ett allvarligt parasitangrepp som föl. Jag har alltid varit tvungen...
Svar
6
· Visningar
758
Senast: Jessica
·
J
Hästvård Vad har ni era shettisar på för typ av bete? Typ vall eller i skogen bara? Och hur gör ni för att "skydda" dem från fång och övervikt?
Svar
7
· Visningar
770
Foder & Strö Är det någon som ger sina hästar Green Power från Dangroent och som kan tänka sig att dela med sig av sina erfarenheter?? Smaklighet...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: majola
·
Foder & Strö min häst är expert på dra omkull vatten-hinken med hovarna -- Har ni något bra tips på hur man kan få henne att sluta med det...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: Moppa123
·
P
Hästvård Kan det vara en av orsakerna till den utbredda bärransrötan ? Tidigare när var och varannan häst, skoddes med varmriktade skor,förekom...
2
Svar
34
· Visningar
2 203
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Våran ponny måste ha grimma på sig i hagen på sommaren då han måste ha greenguard pga att han haft fång. Förra sommaren hade vi världens...
Svar
10
· Visningar
1 535
Senast: Rattfylla
·
Foder & Strö Tänkte höra med er hur mycket salt man ska ge hästen per dag om man ger salt i fodret. Ena hästen äter knappt alls på sin saltsten medan...
2
Svar
34
· Visningar
1 839
Senast: Seabaz
·
H
Foder & Strö Jag ska köpa ett arabiskt halvblod som är 6 år gammal. Han är inte jätte lättfödd och mycket pigg och glad :) Jag har ingen analys på...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: mirjada
·
K
Hästvård Vet någon om det går att blanda egen pälsglans? :confused: Vad använder man i såfall? /Kenaz :banana:
2
Svar
29
· Visningar
2 096
Senast: LadySara
·
Hästvård Vet inte riktigt om detta är rätt plats att fråga på. Men hur gör ni med permanentbädd nu inför sommaren. Tar ni ut allting och gör ny...
Svar
10
· Visningar
888
Hästvård Har läst att det är risk för det eftersom det blir så mkt i tarmarna ifall hästen har en del mask, och undrar lite hur lång tid det kan...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: snofflan
·
Hästvård .. och orenhet bak? Kan detta ha något samband med varandra? I slutet av förra veckan reds reykur av en tjej jag känner. Hon svek mig...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Reykur
·
Hästvård .. och orenhet bak? Kan detta ha något samband med varandra? I slutet av förra veckan reds reykur av en tjej jag känner. Hon svek mig...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Djurjouren
·
F
Hästvård Nu kommer kiropraktorn om en timme! Jag är lite nervös :crazy: Jag har ingen aning om hur det ska gå.....
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Filou
·
E
Hästvård det är så att vi har tre ponnier i en hage nu som dom skall gå i fram till juni innan dom skall byta hage, min ena häst kommer hem nu i...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag har ett varmblod som är ganska rejält överbyggt bak, så jag har försökt nygga upp hennes ryggmuskler. Hon har fått lite mer muskler...
Svar
5
· Visningar
823
M
Hästvård Hejsan! Är det ngn. i detta avlånga bukeland som kan mycket om hovar? Jag funderar på att låta hästen vara oskodd nu i sommar bla. för...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: älgen
·
A
Foder & Strö Undrar om någon vänlig själ vet vart man lättast kan få tag på en omvandlingstabell över div. foders vikt/mängd? Ex; Hur många liter är...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Arracsbullen
·
Hästvård Min dräktiga häst slutade plötsligt att äta krafftfodret för ca två veckor sen... hö har hon ätit, så därför trodde jag att det var...
Svar
4
· Visningar
2 466
Senast: Leyla
·
P
Hästvård \"munkorg\" +astma Hej! Jag har skrivit förut om den lilla schettisen i mitt stall som går ute jämt eftersom hon har astma. Hon hostar...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: skjootan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka