Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Nu behöver jag lite hjälp. Jag ska släppa min häst på bete i sommar på ett ställe som är låååångt från stallet han står på nu så jag har...
Svar
14
· Visningar
1 177
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Skulle bli tacksam för lite hjälp. Det sägs ju att olika sorters protein är olika svårt för hästen att bryta ner och få nytta av. Min...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Jessica
·
J
Foder & Strö Jag har tänkt jag ska börja ge min fjordingkille foderjäst nu när det börjar bli grönt ute. Han har haft fång, och en del rekomenderar...
Svar
3
· Visningar
1 052
·
Hästvård Jag har en unghäst som får stora skavsår vid bogen av alla mina täcken. Jag har köpt ett bogtäcke men det hjälper inte. Nåt tips?
Svar
14
· Visningar
2 328
Senast: Izadora
·
A
Hästvård Det e väl på tok försent? Där jag praktiserar (en ridskola) har jag fått raka hästarna för att de tycker det e så jobbigt när hästarna...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Lady_A
·
J
Foder & Strö min ena ponny gick förut 2 liter havre sammanlagt per dag,jag märkte att det inte funkade alls,det gick för fort helt enkelt,hon gick...
2
Svar
37
· Visningar
2 683
Senast: Boj
·
S
Hästvård Har hört att vitlök skulle vara bra mot mask. Någon som vet??? :confused:
2
Svar
34
· Visningar
3 003
Senast: snofflan
·
M
Hästvård Nu är det så att jag undrar vad patella upphakning är för något!Är det någon som har ett bra svar på det? Tack på förhand Sofie :confused:
Svar
6
· Visningar
6 938
Senast: Linn__89
·
Foder & Strö Jag skulle vilja ha fri tillgång på hö till min häst efter betet till hösten. Hur många kg kan man anta att det är? Min häst är ett vbl...
Svar
10
· Visningar
964
Senast: snofflan
·
J
Foder & Strö Vad innehåller vetekli för viatminer? Mängd? Jag har läst att det innehåller mycket B-vitamin, men hur mycket? Och är det B1 och/eller...
Svar
1
· Visningar
905
·
L
Hästvård Hej!! Jag har en 16 snart 17 årig New Forest som är triangelmärkt p.g.a en bakbens skada.... Nu har en tjej i stallet tyckt att hon sett...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Någon som vet var man kan hitta en översiktilig och bra bild på d?
Svar
6
· Visningar
1 284
Senast: Zaga
·
T
Hästvård Kan en kastrerad klapphingst, dvs. en häst som bara har en testikel kvar betäcka med resultat?
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: palle
·
Hästvård Får ni mycket skuldkänslor när ni är borta från er häst en längre tid? Nu i vinter har mitt intresse varit på den lägre sidan och fast...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: kopparberg
·
K
Hästvård Ni som inte har varmvatten i stallet, hur tvättar ni era hästar? Men oxå ni som inte har spolspilta i stallet. Eller ni kanske inte gör...
2
Svar
22
· Visningar
4 985
·
T
Hästvård Har hört att man bara ska ha dem på ca 20 min första gångerna.men kan man ha dem på i hagen?tänkte när hästen går på bete. :confused:
Svar
5
· Visningar
855
·
S
Hästvård Nu måst evi var aförsiktiga de är två fal kvarka som upptäckts med kvarka i Hälsingland/Hramånger, de vet int evart d blivit smittade...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Icebabe_1
·
P
Hästvård Hur många gånger på ett år brukar ni avmaska? Vi avmaskar 4 ggr /år. Har hört att man ska avmaska fler ggr...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Krabban
·
B
Foder & Strö Min nya häst kommer nästa vecka. O nu har jag pratat med ägaren. Han ska ha 7kg hö/dag 5dl havre,2dl betfor o mineraler. Tilläggas bör...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Icebabe_1
·
Foder & Strö Vad kan man ge hästen så att den får glänsigare päls? Gärna något som man har i hushållet = billigare.
Svar
6
· Visningar
645
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka