Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård :( Har fått lite onda aningar om att hästen har ont/ev känner obehag, är snemusklad eller stel. Hon fattar alltid höger galopp, svårt...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: skjootan
·
K
Foder & Strö Min häst älskar att gnaga barken av sälg vissa säjer att hästarna maskar av sig själva eller är det nåt ämne han saknar vet nån...
Svar
1
· Visningar
1 168
Senast: snofflan
·
C
Hästvård Nån som vet om man kan göra eget myggmedel. Har hört att det ska vara något med vitlök osv. någon som har erfarenhet av sånt som kan...
2
Svar
20
· Visningar
7 345
Senast: Moniq
·
L
Hästvård Hej. Min häst har hela havrekorn i bajset, jag har både avmaksat henne och raspat tänderna.. Någon som vet varför hon gör så? Några...
Svar
7
· Visningar
1 677
Senast: charmant
·
W
Hästvård När ni varit ute och ridit en varm sommardag och hästen blivit svettig (av arbetet) hur tar ni hand om hästen då?? :banana:
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: SessCa
·
W
Hästvård Efterssom jag har en unghäst läser jag en hel del böcker och artiklar ang. vård, hantering, inridning. Vissa funderingar dyker upp...
2
Svar
24
· Visningar
1 702
J
Hästvård Bläh, vi har rena fästinginvasionen sen ett par dagar här nu. Har börjat ge pållarna vitlök, brukar vänta till myggsäsongen börjar...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Moniq
·
Hästvård jag har köpt en ny häst och enligt hennes vaccinations intyg fick hon stelkramp och influensa vacinering maj 2002. Jag anntar att...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Chough
·
I
Foder & Strö jag har en "foderhäst" på en ridskola. Häromdan när jag skulle rida stod och borstade, kommenterade en person : "men gu jag kände inte...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Magdalena
·
M
Foder & Strö Ponera att man har en häst som är tanig och lite undernärd och har gått på en dålig foderstat och sen byter man foder så att det stämmer...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: Magella
·
Hästvård Jaha ni kunniga inom med. nu är det dags att berätta vad ni vet om detta syndrom. Har idag fått höra att det inte är helt ovanligt att...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: Rea
·
K
Hästvård Hej! Mitt varmblodssto har det senaste gått relativ tuff träning och gjort det bra. Hon har nu vilat i en vecka eftersom jag varit på...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Qodrofenia
·
Foder & Strö Någon som fodrar med det? Om det nu har kommit ut. Hur är det i så fall?
Svar
3
· Visningar
672
Senast: ia_
·
M
Foder & Strö Jag vet att jag har haft det uppskrivet... Men nu när jag behöver siffrorna(jag sitter och skriver foderlära till min hemsida) hittar...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Eller inte farligt, men mindre bra... Om man har en häst som behöver bygga muskler och bli bredare över ryggen, kan det ge motsatt...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: zilla
·
Hästvård Min pålle har ett rakat framben (pga senskada) som vid ansträngning svullnar upp. Då har jag lindat honom över natten med arnika under...
Svar
2
· Visningar
932
Hästvård Om hästen har ögoninflamation, kan synen minska då? Eller mörkerseendet?? För hon har blivit lite lustig i hoppningen o vågar inte gå på...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: josse_horses16
·
G
Foder & Strö Jag har ett halvblod som för närvarande äter 2 kilo havre (hel) morgon och kväll, dvs. 4 kilo per dag ungefär. Han har förutom det fri...
Svar
3
· Visningar
786
·
Foder & Strö En tjej i stallet sa i härom dagen til mig att näringen försviner i krossad havre och korn ca 3 veckor efter att man öppnar säcken??Då...
Svar
7
· Visningar
875
·
L
Hästvård Jag bor i mellansverige och har en fin skogshage till mina hästar. Nu är det torrt och fint i backen och varmt på dagarna, och jag...
Svar
8
· Visningar
1 374
Senast: prince77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka