Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ska till klinik för hälturedning av mina två(suck!) hästar. Har aldrig gjort det tidigare och undrar ungefär hur lång tid det kan tänkas...
Svar
7
· Visningar
2 331
Senast: bountysmatte
·
A
Hästvård Hur gör ni för att era skimlar ska bli riktigt vita? Har hört om jodopax men hur använder man det? Och hur får man lättast bort...
2
Svar
24
· Visningar
2 178
Senast: Elin_84
·
J
Hästvård Min 5 åring har gått omkull och sträckt sig på korset mot länden på höger sida. Det är ca 2 veckor sen. Jag masserar och linimentar...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Sobra
·
Foder & Strö Vet att du är duktig på mycket och har för mig att örter är en av dina goda vänner :D. Vad tror du om nyponpulver till en häst som är...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Rea
·
Hästvård Finns det något sätt att mjuka upp en häst muskler på för en amatör, som inte är haj på massage. Hästen får behandling med laser och...
Svar
9
· Visningar
1 738
S
Hästvård Jag har märkt att mitt varmblodiga travsto slår i hovarna ibland när hon skrittar. Tror att det är bakhovarna hon slår i hop. Jag har...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: Centaur
·
3
Hästvård Gav ett dräktigt sto detta och det fungerade inte så bra på henne men alla jag pratade med sa att det var skonsammare än butta, fölet...
Svar
18
· Visningar
2 883
Hästvård jag tycker verkligen synd om min häst just nu. han blir väldigt lätt stressad, dock blir det bättre och bättre, jag har ägt honom i 2½...
Svar
7
· Visningar
986
Senast: Krabban
·
L
Hästvård Hello! Jag har en shäck Svart/vit.. det är så att hon har fällt all den vita pälsen, mne hon har knappt börjat fälla den svarta, vad...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Xeline
·
D
Foder & Strö Kanske en dum fråga, men jag har ingen hushållsvåg, är det någon som har i huvudet hur mycket en liter KRAFFT grund väger?
Svar
2
· Visningar
1 175
Senast: daysi
·
S
Foder & Strö har en häst som är i tävlingskondition men skulle behöva ha lite mer hull att ta av då hon fortfarande sätter muskler. Jag vill inte...
Svar
14
· Visningar
2 597
Senast: Jessica
·
A
Hästvård Hur snart kan man börja rida stoet igen efter fölning? hur har ni gjort?
Svar
3
· Visningar
660
Senast: Boll
·
M
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter? Ni som har hästar som inte riktigt fungerar på havre, har någon av er gett Krafft Grund med lyckat...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: FairLady
·
Z
Hästvård Jag har läst någonstans att hästen ska ha en temperatur på 37-38 grader, stämmer det? Om en vuxen häst brukar ha en temperatur på ca...
Svar
8
· Visningar
1 687
Senast: mirage
·
Y
Foder & Strö hur mycket och hur fort kan man räkna med att näringsvärdet på höet minskar?
Svar
3
· Visningar
814
Senast: susanne
·
Hästvård Om hästen har lägre temperatur än den brukar är det då risk för att den har någon infektion eller liknande? Hästen ifråga brukar ha...
Svar
2
· Visningar
2 358
Senast: LUDDE98
·
S
Hästvård Nu när våren kommit på riktigt skulle jag vilja bada min medryttarhäst. Han verkar inte rädd för att bli spolad, testade lite idag, han...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Jag håller just nu att hacka massa kilo vitlök och lägga det i olja för att kunna ge hästen.. Jag har haft lite funderingar på...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: Cattis_E
·
A
Hästvård Gjorde ju träckprov på pållarna i september -03, och har gjort ett nytt som vi fick svar på i fredags. För båda hästarna hade vid båda 0...
Svar
4
· Visningar
693
Senast: ang
·
Hästvård Vilka är de första tecknen på att det är för dålig luftväxling i ett stall?? Alltså att det blir för dålig luft i stallet när hästarna...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: angelaL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka